arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

هند موشک بالستیک مجهز به کلاهک هسته‌ای آزمایش کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هند امروز (پنج‌شنبه) موشک بالستیک قاره پیمای آگنی-۵ (Agni-V) را در آخرین تنظیمات عملیاتی آن پرتاب کرد که گامی دیگر به سمت الحاق نهایی آن به فرماندهی نیروهای استراتژیک محسوب می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسیا، ارتش هند درباره اینکه آیا پرتاب آزمایشی موشکی آگنی با قابلیت نصب کلاهک هسته‌ای تمام پارامترهای مورد نظر آزمایش را محقق کرد یا خیر اظهارنظری نداشت.

این موشک با برد تهاجمی بالای ۵۰۰۰ کیلومتر قابلیت رسیدن به بخش‌های شمالی چین را دارد.

خبرگزاری آسیا به نقل از نیرمالا سیتارامان، وزیر دفاع هند گزارش داد: ما با موفقیت یک موشک بالستیک آگنی-۵ با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای آزمایش کردیم.

آگنی-۵ آخرین بار در ۲۶ دسامبر ۲۰۱۶ آزمایش شده بود که آن زمان به عنوان چهارمین و آخرین آزمایش تجربی این موشک سه مرحله‌ای یاد کرده بودند. فرماندهی نیروهای استراتژیک در سال ۲۰۰۳ با هدف مدیریت زرادخانه هسته‌ای هند ایجاد شد و باید پیش از تولید این موشک ۵۰ تنی در تعداد مناسب، چند پرتاب آزمایشی دیگر انجام دهد. این موشک ۱۷ متری پیشتر در آوریل ۲۰۱۲، سپتامبر ۲۰۱۳، ژانویه ۲۰۱۵ و دسامبر ۲۰۱۶ آزمایش شده بود.

از آنجایی که موشک مذکور نیروهای مسلح هند را قادر می‌سازد تا با انعطاف بیشتری از هر نقطه‌ای که می‌خواهند موشک شلیک کنند، آن را به سلاحی کشنده‌تر تبدیل می‌کند. چنانچه آگنی-۵ به چرخه تولید برسد، هند به کلوب منحصر به فرد کشورهای دارای موشک‌هایی با برد بالای ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ کیلومتر می‌پیوندد که آمریکا، روسیه،‌چین‌، فرانسه و انگلیس هم در آن هستند.

برچسب ها: موشک بالستیک
نظرات بینندگان