arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۴ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

دیدار نخست وزیر اقلیم کردستان با نماینده ترامپ

نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با برت مک گورک، نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش در اربیل دیدار و گفتگو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نیچروان بارزانی، نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق با برت مک گورک، نماینده رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف مبارزه با داعش در اربیل دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا، براساس آنچه دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق اعلام کرد در این دیدار برت مک گورک و هیات همراه از اقدامات انجام شده در راستای بهبود روابط اربیل با بغداد و حل اختلافات حمایت کرد و همزمان بر ادامه روابط اقلیم کردستان عراق با آمریکا و حمایت از این منطقه تاکید نمود.
در این بیانیه آمده است: برت مک گورک همچنین از برگزاری انتخابات در اقلیم کردستان عراق نیز حمایت کرده است.
گزارش دفتر نخست وزیر اقلیم کردستان عراق حاکی است بارزانی در این دیدار خواهان حمایت آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف برای تشویق بغداد جهت ادامه مذاکرات تا رسیدن به توافقاتی نهایی شد. بارزانی همچنین ضمن ابراز خوشحالی نسبت به انجام گفتگو بین اربیل با بغداد تاکید کرد که روند پیشرفت‌ در مذاکرات دو طرف یک گام مهم و جدی برای حل اختلافات بوده و به نفع عراق و اقلیم کردستان عراق است .
نیچروان بارزانی همچنین تصریح کرد که ارتباطات سیاسی بین نیروهای سیاسی در کردستان عراق وجود دارد و تمام تلاشها در راستای برگزاری هرچه سریعتر انتخابات می باشد.
هیات آمریکایی را در این دیدار اندریو پیک، یکی از مقامات ارشد وزارت امورخارجه آمریکا و داگلاس سیلیمان، سفیر آمریکا در عراق همراهی می‌کرد.
در پی برگزاری یک جانبه همه پرسی در کردستان عراق روابط اربیل و بغداد تیره و محدودیت‌هایی براساس تصمیم پارلمان عراق علیه اقلیم درنظر گرفته شد.
براساس آنچه منابع رسمی در اقلیم کردستان عراق در چند روز گذشته منتشر کردند اربیل و بغداد در مذاکرات خود به توافقاتی در زمینه آغاز مجدد پروازهای بین‌المللی به اربیل و سلیمانیه و کنترل معابر مرزی دست یافتند.
از سوی دیگر مذاکرات هیاتهای فنی در حوزه نفت و وامنیت نیز ادامه دارد و منابع رسمی و غیررسمی روند مذاکرات را مثبت توصیف می کنند.

نظرات بینندگان