arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۸۷
تعداد نظرات: ۱۷ نظر
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

قاتل داداشی با صدای بلند گریه می کرد و طلب بخشش می کرد/حاشیه های اعدام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قاتل داداشی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد و طلب بخشش داشت.

 

مهم‌ترین حاشیه‌های مراسم اعدام روح‌الله داداشی عبارت‌اند از:

از حدود ساعت یک بامداد جمعیت کثیری از مردم استان البرز در محل اجرای حکم واقع در خیابان پونه گلشهر کرج حضور یافته و در نهایت حدود 15 هزار نفر قصاص قاتل را از نزدیک مشاهده کردند.
 
دادگستری استان البرز روز گذشته با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرده بود که از هرگونه فیلمبرداری و عکاسی جلوگیری خواهد کرد و رسانه‌ها نباید عکاس و فیلمبردار به مراسم اعزام کنند، اما بیش از 20 تصویربردار در محل مراسم حاضر بوده و جایگاهی ویژه نیز برای تصویربرداری بهتر آنها تدارک دیده شده بود.
 
یک جرثقیل برای اجرای حکم در محوطه حضور داشت که با داربست‌های متعدد از نزدیک شدن مردم به محوطه جلوگیری می‌شد.

صدها مامور نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت و نظم را بر عهده داشتند که در برخی از مواقع به دلیل حجم زیاد جمعیت مجبور به استفاده از قوه قهریه برای کنترل حاضران شدند.
 
در ساعت چهار و 55 دقیقه قاتل روح‌الله داداشی به وسیله یک دستگاه ون متعلق به نیروی انتظامی به محل آورده شد که این خودرو با دو دستگاه ماشین نیروی انتظامی و یک دستگاه پراید که خانواده اولیای دم در آن بودند، همراهی می‌شد.

محوطه خبرنگاران و عکاسان که به وسیله داربست فراهم شده بود، در اواسط اجرای برنامه به دلیل تعداد زیاد نمایندگان رسانه‌ها و هجوم جمعیت شکسته شد که خوشبختانه مشکلی برای خبرنگارانی که در بالای آن حضور داشتند،‌ پیش نیامد.
 
ماموران نیروی انتظامی بارها از طریق بلندگو از مردم می‌خواستند که نظم را رعایت کنند. آنها تاکید داشتند که در صورت بی‌نظمی اجرای این مراسم به تعویق خواهد افتاد.

در ساعت پنج و پنج دقیقه صبح تلاوت کلام‌الله مجید آغاز شد که نشان می‌داد تا دقایقی دیگر حکم قصاص قاتل روح‌الله داداشی اجرا می‌گردد.

در حین تلاوت کلام‌الله مجید، تجهیزات اعدام از جمله طناب دار آماده شد.

پس از تلاوت کلام‌الله مجید، نماینده دادستان متن حکم را قرائت کرد که بر اساس آن اجرای قصاص در ملاءعام در راستای اجرای عدالت توصیف شد.

در بخشی از این حکم آمده است: دستگاه قضایی با اقدامات سریع، دقیق و قانونی در کمترین زمان پرونده را بررسی کرده و بلافاصله مراحل اجرای حکم بر اساس قانون طی شد.

در پایان حکم فوق اظهار امیدواری شده است که اجرای قصاص قاتل درس عبرتی برای تمام مجرمان بوده و از سوی دیگر مردم مطمئن باشند که حق مظلوم از ظالم در کمترین زمان با تلاش قوه قضاییه و نیروی انتظامی ستانده خواهد شد.

"علی‌رضا م " قاتل روح‌الله داداشی در ساعت 5 و 15 دقیقه از خودروی ون برای اجرای مراسم پیاده شد.

وی پیراهن و شلوار یک دست سورمه‌ای رنگ به تن داشت.

با آمدن "علی‌رضا م " حدود 15 هزار جمعیت حاضر شروع به فریاد زدن کردند. عده‌ای به وی فحاشی کرده و عده‌ای سوت و کف می‌زدند که با هدایت برگزارکنندگان مراسم،‌ فریادهای الله اکبر در فضا طنین انداز شد.

در ساعت پنج و 19 دقیقه حکم قصاص قاتل اجرا و وی به دار مجازات آویخته شد.

در ساعت پنج و 25 دقیقه یک دستگاه آمبولانس برای اعزام جنازه قاتل به پزشکی قانونی در محل حاضر شد.

در ساعت پنج و 55 دقیقه یعنی حدود 45 دقیقه پس از اجرای حکم‌، جنازه قاتل از بالای دار به پایین منتقل و در آمبولانس قرار داده شد.

و بالاخره اینکه، علی‌رضا م قاتل روح‌الله داداشی در زمان اجرای حکم حالت روحی نامتعادلی داشت.

وی در زمان رفتن به روی چهارپایه دو بار پایش لغزید و با صدای بلند گریه می‌کرد.

علی‌رضا مدام اسامی ائمه اطهار (ع) به ویژه امام حسین (ع)، امام رضا (ع) را فریاد می‌‍زد و طلب بخشش می‌کرد.

وی حتی نام برخی از نزدیکانش از جمله مادر خود را فریاد زده و از اولیای دم طلب عفو داشت که البته صدایش در همهمه حاضران گم بود.

جمعیت حاضر در این مراسم در مورد اجرای حکم قصاص قاتل نظرات متفاوتی داشتند. عده‌ای از آنها خواستار اعدام و عده‌ای دیگر خواستار بخشیدن علی‌رضا بودند.

 

سن قاتل داداشی بیش از 18 سال بود

نماینده دادستان و مدعی‌العموم در پرونده قتل روح‌الله داداشی گفت: قاتل این ورزشکار از نظر بلوغ شرعی به سن 18 سال رسیده بود.

علی رضوان‌منش دقایقی پس از اجرای حکم اعدام علی‌رضا قاتل روح‌الله داداشی انجام شد، به ابهامات در مورد سن قاتل پاسخ داد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه قاتل از نظر قانونی آیا دارای سن 18 سال تمام بوده است؟ گفت: ملاک عمل در قانون بلوغ شرعی است که بر اساس ماه‌های قمری محاسبه می‌گردد.

این مقام قضایی تصریح کرد: قاتل از این نظر بیش از 18 سال عمر کرده بود و بنابر این هیچ منع شرعی و یا قانونی برای اجرای حکم قصاص وجود نداشت.

رضوان‌منش خاطرنشان کرد: البته علی‌رضا م از نظر ماه‌های شمسی حدود دو ماه کمتر از 18 سال سن داشت و طبیعی است ملاک عمل در قانون سن شمسی نیست و ما بر اساس بلوغ شرعی عمل می‌کنیم.

وی متذکر شد: همچنین این حکم توسط 15 قاضی ارشد تایید و در نهایت نیز به تایید رئیس قوه قضاییه رسیده است.

رضوان‌منش تاکید کرد: بنابر این از نظر قانونی و شرعی که ملاک عمل دستگاه قضایی است، هیچ منعی برای اجرای حکم در این تاریخ وجود نداشت.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه اجرای قصاص در ملاءعام چه تاثیری در کاهش جرم خواهد داشت؟ گفت: این حادثه دلخراش بر اساس نظر نیروی انتظامی و تحقیقات انجام شده در کمتر از سه دقیقه رخ داده است.

رضوان‌منش گفت: به عبارتی از شروع نزاع تا مرگ مرحوم داداشی سه دقیقه بیشتر طول نمی‌کشد.
وی تاکید کرد: جوانان ما باید بدانند علت اصلی این بود که قاتل چاقو همراه داشت و همه باید مطمئن باشند نتیجه همراه داشتن سلاح سرد به غیر از این نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
2
11
چطور تو انتخابات تاریخ شمسی حسابه.!!! اینجا هجری...!!!

در ضمن میشوند بگویند وقتی مرتکب جرم شد چند ساله بود؟!!
35ta
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
4
12
هم اصل ماجرا مورد اعتراضه، هم دلیل اقایون، هم نحوه اجرای حکم، هم ..... بابا این راهش نیست.... فقط متاسفم از اینکه ایرانیم....!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
4
14
متاسفم از اینکه هنوز با عقلگرایی فرسنگها فاصله داریم.عقلا کشتن نوجوانی که هنوز به بلوغ فکری و شخصیتی نرسیده و بچه محسوب میشود یعنی جنایت
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
از نظر عقلی باید بچه رو درست تربیت کرد که با یه اتفاق ساده چاقو کشی نکنه.نوجوانی که به بلوغ فکری نرسیده اینکارا رو میکنه بعد از بلوغ فکری ببین چی میخواد بشه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
5
baz ham yek edame digee?be koja darim miresim ma ghahreman ro ba chagho mikoshann bad ghatelesho edam mikonan vase ebrate baghiyee .aya tahala kasi ebrat gerftee ?
ایرانی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
2
15
15000 نفررررررررررر! برای دیدن جان کندن یکنفر!! ایول !ایول!
کی هستیم ؟ چی هستیم؟ چرا هستیم ؟ چرا نیستیم ؟
کسی میداند؟!
به نام خداوند بخشاینده و مهربان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
21
باید این قتل هایی که در کشور رخ میده رو ریشه یابی کرد ... این همه تنش عصبی بین کوچک و بزرگ از کجا ناشی میشه؟
با اعدام درست نمیشه.
اگه میگید درست میشه منتظر باشید
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
13
"مردم مطمئن باشند که حق مظلوم از ظالم در کمترین زمان با تلاش قوه قضاییه و نیروی انتظامی ستانده خواهد شد"

اونهایی که از پولهای یک ملت اختلاس تریلیاردی کردن چی؟ ببینیم و تعریف کنیم
نستر اداموس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
2
8
بلوغ شرعی با بلوغ عقلی خیلی تفاوت داره
حسین
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
3
15
واقعا متاسفم برای این مردم که برای تماشای اعدام یک نوجوان ساعت 4 صبح بیدار میشن و میرن به محل.و برای خانواده مرحوم داداشی متاسفم که میتونستند نام اون رو تا ابد زنده نگهدارند ولی اون رو برای همیشه نابود کردند خدا...........................................................
ناشناس
|
NORWAY
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
2
age ba edam in nahanjarihaye ejtemaei dorost mishod,ke ta hala ba in hame edam,dige nabayad shahede in chizha bodim,vali edam chareye kar nist,in hame ghachaghchi mavad edam shod va mishe aya ghachagh kam shodeh?
رستاخیز
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
12
شاید اگر او را به جوانیش و به مرام پهلوانی مرحوم روح الله داداشی بخشیده بودند نام این پهلوان جاودانه تر میماند چرا که علی (ع) میفرماید لذتی که در عفو هست در انتقام نیست . البته هیچ کس جای این خانواده ی داغ دار نیست و حق ایشان است که از خونش میگذشتند یا نه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
6
اعدام شايد باعث جلوگيري از قتل در جامعه بشه ولي انجام وظيفه توسط نيروي انتظامي مطمئنا بيشتر باعث جلوگيري از وقوع اينطور فجايع در جامعه است
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
6
خبر تاسف باری بود
امیدوارم از این جنایتها کمتر شاهد باشیم.
همینه که خدا ما را از شر شیطان ملعون دشمن قسم خورده آگاه کرده.
خدایا همه ی ما رو از شر شیطان ملعون محفوظ دار.
آمین یا رب العالمین
ناشناس
|
CANADA
|
۲۲:۲۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
3
7
الان یک نفرو کشته آزاد می شد ده سال بعد یکی دیگر را میکشت...
مینا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
0
6
من کاری به اعدام ندارم حرف من با اون کسایی که از خوابشون زدن و از ساعت یک ایستادن تا جون دادن یه ادم ببینن همه اینا با این دل سنگیشون میتونن قاتلای بعدی باشن
k-1
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
0
من فكر مي كردم شما با قانون انتخابات مشكل داريد ولي مثل اينكه شما كلا با قانون نمي تونيد كنار بيايد. يه نفر يكي رو كشته و چون رضايت داده نشده طرف رو اعدام كردن اينم اشكال داره؟؟؟!!! بجنبيد فردا بريزيد سطل اشغال.....
نظرات بینندگان