arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۹۷
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۴ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

ایت الله وحید: مملکت در روز شهادت امام صادق یکپارچه عزا و غوغا باشد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


حضرت آیت الله وحید خراسانی با تسلیت سالروز شهادت امام صادق (ع) رییس مذهب جعفری بر ضرورت برگزاری باشکوه مراسم سوگواری آن امام همام در کشور تاکید کرد.


به گزارش انتخاب به نقل از رسا، حضرت آیت الله حسین وحید خراسانی از مراجع تقلید، صبح امروز در درس خارج خود که با حضور طلاب و روحانیان که در مسجد اعظم قم برگزار شد، سالروز شهادت حضرت امام صادق (ع) رییس مذهب جعفری را تسلیت گفت و به تبیین مناقب و فضائل آن امام همام پرداخت.

وی تاکید کرد: نتیجه خلقت و ثمره بعثت از خلقت آدم همه به وسیله او تمام شد.

این مرجع تقلید یاد آور شد: آنچه غرض خدا از آفرینش عالم بود و آنچه غایت و نتیجه بعثت تمام انبیا از حضرت آدم تا حضرت خاتم (ص) بود معرفت مبدا و معاد است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم یادآور شد: عبادات، عقود، معاملات و ایقاعات و احکام از طهارت گرفته تا سایر مسائل و فروع و اصول همه ترسیم شد و شد مذهب جعفری.

حضرت آیت الله وحید خراسانی با تاکید بر ضرورت برگزاری با شکوه مراسم سوگواری حضرت امام جعفر صادق (ع) در کشور و با بیان اینکه روز شهادت امام صادق (ع) باید در مملکت غوغا شود خاطر نشان کرد: روز شهادت این امام نباید این چنین باشد که تا کنون بوده است و این وظیفه شما است.

این مرجع تقلید ابراز داشت: خوشا به حال کسانی که توفیق پیدا کرده اند در راه او قدمی برداشته اند، کاری کنید خودتان و دیگران اعتباریات را حذف کنید و در روز شهادت امام صادق (ع) همه شما با آن هیاتی که مناسب با شهادت او باشد در کوچه و بازار و خیابان ها بروید تا مردم بفهمند عظمت مصیبت چقدر است.

این مرجع تقلید گفت: یک دعای امام صادق کافی است، این بیان او است «رحم الله من احیا امرنا»، در حدیث دیگری نیز که صحیح السند نیز هست آمده است که خدا رحمت کن آن شیونی که در عزای ما بلند شود.

گفتنی است به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) مراسم سوگواری آن امام همام به مدت سه روز در دفتر حضرت آیت الله وحید خراسانی با حضور این مرجع تقلید از ساعت 10 صبح برگزار می شود.

این مرجع تقلید همچنین در سالروز شهادت رییس مکتب جعفری در قالب هیات عزاداری مسیر دفتر خود تا حرم کریمه اهل بیت (س) را پیاده روی خواهد کرد. /924/پ202/ج
نظرات بینندگان