arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۸۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۱ - ۲۹ دی ۱۳۹۶

پیروزی هندبال ایران مقابل ازبکستان / گام اول در راه قهرمانی آسیا

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تیم ملی هندبال ایران در دیدار نخست خود در رقابت‌های قهرمانی آسیا مقابل ازبکستان به برتری رسید.

به گزارش ایسنا، دومین روز از رقابت‌های هندبال قهرمانی آسیا از ساعت ۹:۳۰ با دیدار ایران و ازبکستان آغاز شد. این دیدار از شبکه ۳ به روی آنتن رفت و با حساب ۳۷ بر ۱۸ به سود تیم ملی ایران به پایان رسید.

در نیمه نخست ملی‌پوشان هندبال ایران ۱۹ گل به ثمر رساند و با نتیجه ۱۹ بر ۱۲ برنده از میدان خارج شدند. پوریا نوروزی نژاد بیشترین گل نیمه اول را برای ایران به ثمر رساند. میلاد مسایلی، مهدی بیجاری، سید علیرضا موسوی، جلال کیانی، مجتبی حیدرپور و مهرداد صمصامی از دیگر بازیکنان ایرانی بودند که توانستند توپ را وارد دروازه ازبک ها کنند. مهدی بیجاری و پویا نوروزی نژاد در نیمه اول کارت زرد گرفتند. محسن باباصفری دروازه‌بان تیم ملی هندبال در نیمه نخست بود.

نیمه دوم با گل الله کرم استکی آغاز شد. ملی پوشان هندبال ایران در نیمه دوم هم با نتیجه ۶ بر ۱۸ پیروز این بازی شدند. گل‌های این دیدار را الله کرم استکی (۳)، سلامان بربط(۵)، جلال کیانی(۳)، سجاد استکی(۴)، امین کاظمی(۲)، میلاد مسائلی(یک) گل به ثمر رساندند. دروازه بان‌های نیمه دوم سعید حیدری راد و علی رحیمی بودند.

بروت ماچک سرمربی تیم ملی هندبال ایران و حبیبی و مرتجی مربیان ایرانی این تیم هستند. دبیر و رییس فدراسیون نیز در این دیدار حضور داشتند.
جلال کیانی بهترین بازیکن زمین شد و جایزه خود را در پایان بازی بدست آورد.

مجتبی حیدرپور، امین کاظمی، افشین صادقی، امین یوسفی نژاد، مهرداد صمصامی، جلال کیانی، میلاد مسائلی، محمد قاسمی، مهدی بیجاری، سلامان بربط، علی رحیمی، الله کرم استکی، سجاد استکی، سید علیرضا موسوی، محسن باباصفری، شاهو نصرتی، سعید حیدری راد و پویا نوروزی نژاد اسامی ۱۸ بازیکن ایران در این رقابت‌ها است.

چندین تماشاگر ایرانی با پرچم سه رنگ کشورمان نیز در سالن مسابقات برای تشویق بازیکنان حضور داشتند و صدای ایران ایران بچه‌ها به گوش می‌رسید.

ایران فردا شنبه ۱۱:۳۰ به مصاف ژاپن خواهد رفت و اگر برنده دیدار باشد به عنوان اول گروه وارد مرحله بعد خواهد شد.

نظرات بینندگان