arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۰۴۸
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۷ - ۲۹ دی ۱۳۹۶

نخست وزیر ترکیه: با تهدید امنیت مرزی خود مقابله خواهیم کرد / به نصیحت هیچ کس نیاز نداریم

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: با هرگونه تهدید و مزاحمت امنیت مرزی خود مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که ساختار تروریستی و مخل امنیت ملی در مرزهای ترکیه تشکیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: با هرگونه تهدید و مزاحمت امنیت مرزی خود مقابله خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که ساختار تروریستی و مخل امنیت ملی در مرزهای ترکیه تشکیل شود.

به گزارش ایرنا، یلدریم روز جمعه طی سخنرانی در اجتماع نهادهای امدادگر ترکیه افزود: این حق طبیعی، قانونی و بین المللی ترکیه است که برای دفاع از مرزها و امنیت ملی خود اقدام کند.
وی بیان کرد: هدف ما نابودی تروریسم و جلوگیری از ظلم و ستم به مردم منطقه است که همواره از اختلافات رنج برده اند و در این موضوع به نصیحت هیچ کس نیاز نداریم.
وی اظهار کرد: در آن سوی مرزهای ترکیه عرصه های تروریستی جدید تشکیل می شود و باید در مقابل اینها نیز تدابیر لازم را اتخاذ کنیم و بر همین اساس سیستم های ردیابی الکترونیکی را افزایش می دهیم.
وی اضافه کرد: با تمامی حملاتی که از خارج از مرزهای ما علیه ترکیه صورت گیرد، مقابله می کنیم و هدف اجرای عملیات سپر فرات در شمال سوریه نیز همین بود و با هر گونه مزاحمت در مرزهای جنوبی ترکیه نیز که امنیت مرزی و امنیت جانی و مالی شهروندان ما را تهدید کند، به همین شکل مقابله خواهیم کرد.
وی گفت: در ادلب با ورود نیروهای دولت سوریه از جنوب، بسیاری از مردم منطقه به سمت شمال به حرکت در آمدند و در عفرین نیز همین اتفاق افتاد و پناهجویان زیادی به مرزهای ترکیه روی آوردند و موج جدی از آنها نیز در راه است.
وی با اشاره به اتخاذ تدابیر لازم در این زمینه از سوی دولت ترکیه افزود: ما نمی توانیم درهای خود را به روی آنها ببندیم و آغوش و سفره خود را بر روی این افراد باز کرده ایم و معتقدیم که این افراد پس از پایان جنگ به کشور خود بازخواهند گشت و هیچ کس نمی تواند تا ابد از کشور خود دور بماند.
وی ترکیه را از لحاظ کمک های ملی به پناهجویان با توجه به درآمد ملی خود سخاوتمندترین کشور عنوان کرد و ادامه داد: گاهی اوقات از هزینه ترکیه برای برای میزبانی بیس از 3.5 میلیون پناهجوی سوری انتقاد می شود ولی باید شرایط آنها را درک کرد.
نخست وزیر ترکیه اضافه کرد: ما نمی‌توانیم مرزهای کشور را به روی کسانی که در شرایط دشوار، میهن خود را به ناچار ترک کرده‌اند، ببندیم و این اقدام در فرهنگ ما درست نیست.

نظرات بینندگان