arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۶

وزیر دفاع آمریکا: ایران و کره شمالی ثبات منطقه و حتی دنیا را به خطر می‌اندازند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر دفاع آمریکا روز جمعه اعلام کرد رقابت میان قدرت‌های بزرگ، و نه تروریسم، اکنون تمرکز اصلی راهبرد امنیت ملی آمریکا را تشکیل می‌دهد

 به گزارش فارس، «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا روز جمعه «راهبرد دفاع ملی» این کشور را اعلام کرد.

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد اولویت‌های امنیتی آمریکا از مبارزه با تروریسم تغییر یافته و اکنون بر رقابت با قدرت‌های بزرگ نظیر چین و روسیه متمرکز شده است.

او گفت: «اکنون تمرکز اصلی راهبرد امنیت ملی آمریکا را رقابت میان قدرت‌های بزرگ تشکیل می‌دهد نه تروریسم.»

«متیس» در این نطق خطاب به «دشمنان» آمریکا گفت: «اگر ما را به چالش بکشید، بدترین و طولانی‌ترین روزتان را تجربه خواهید کرد. با دیپلمات‌های ما کار کنید و فکر مقابله با وزارت دفاع ما را از سرتان بیرون کنید.»

وی در بخش دیگری از نطق خود به تکرار ادعاهای بی‌پایه پرداخت و از ایران و کره شمالی به عنوان «رژیم‌های سرکش» یاد کرد.

رئیس پنتاگون درباره راهبرد جدید دفاعی کشورش گفت: « ما ارتش را قدرتمندتر خواهیم کرد، به تقویت ائتلاف‌های سنتی خواهیم پرداخت، شرکای غیرسنتی خواهیم یافت و شالوده‌های حاشیه برتری‌مان را مستحکم خواهیم کرد.»

وزیر دفاع آمریکا از کنگره این کشور هم بابت کاهش بودجه‌های دفاعی این کشور انتقاد کرد و مدعی شد کاهش بودجه از جمله عواملی بوده که بیش از هر دشمنی به آمادگی نظامی آمریکا لطمه زده است.

متیس گفت حاشیه برتری ارتش آمریکا تقریباً در تمامی بخش‌ها روند فرسایشی داشته است. او گفت: «ما با تهدیدهای روزافزونی از جانب قدرت‌های تجدیدنظر طلبی از چین گرفته تا روسیه مواجه هستیم. این کشورها به دنبال ایجاد جهانی مطابق با الگوهای استبدادی خودشان هستند.»

نظرات بینندگان