arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۱۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۱ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

جهانگیری: هرچیزی مانع حرکت بخش خصوصی شود خلاف منافع ملی است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون اول رئیس‌جمهوری گفت: بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان دار توسعه باشد و هرچیزی که باعث شود حرکت بخش خصوصی کند شود یا مانع آن باشد اگر نگویم حرکتی خیانت بار است، حرکتی خلاف منافع ملی است.

به گزارش ایسنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز طی سخنانی در مراسم افتتاح کارخانه صنایع غذایی «آوا طعم پرشین» در شهر نظرآباد استان البرز با بیان اینکه این استان از توان انسانی بالایی برخوردار است، گفت: این استان در محصولات باغی و کشاورزی از رتبه خوبی برخوردار است و در حوزه صنعت هم جایگاه مهمی دارد که نزدیکی به تهران هم برای آن باعث شده است که مسائل اجرایی مشابهی داشته باشند.

وی افزود: ما به ایران مدرن و پیشرفته فکر می کنیم و باید همه تلاش کنیم که فرزندان این کشور آینده خوبی را داشته باشند و یکی از کارها برای توسعه این است که بخش خصوصی باید به معنای واقعی کلمه میدان دار توسعه باشد و هرچیزی که باعث شود حرکت بخش خصوصی کند شود یا مانع آن باشد اگر نگویم حرکتی خیانت بار است، حرکتی خلاف منافع ملی است.

جهانگیری با اشاره به اشتغال زایی بخش خصوصی در استان البرز گفت: ما باید فضای ایران را تبدیل کنیم به فضایی که هر ایرانی علاقه مند بتواند در آن سرمایه گذاری کند و نه تنها ایرانی ها بلکه خارجی ها هم در منطقه اگر خواستند کشوری را برای سرمایه گذاری انتخاب کند، آن کشور ایران باشد.

وی تاکید کرد: برخی آن قدر مشکلات کشور را بزرگ جلوه می دهند که انگار نمی توان حل شان کرد در حالی که اگر همه مسئولان دست به دست هم دهند و کشور امن کنند، شرایطی می شود که سرمایه گذارها می آیند و در ایران سرمایه گذاری می کنند.

معاون اول رئیس‌جمهوری در پایان گفت: این کارخانه صنایع غذایی برای بخش خصوصی است و نگاهش به بازار بین الملل و البته بازار داخلی است که نشان دهنده این است که بخش خصوصی ما می‌تواند آینده روشنی در سطح بین‌الملل هم داشته باشد.

برچسب ها: جهانگیری
نظرات بینندگان