arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۲ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

اینستاگرام و گوگل‌پلاس مقابله با محتوای تنفرآمیز را در دستورکار قرار دادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مقامات اتحادیه اروپا اعلام کردند، شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام و گوگل پلاس توافق کردند تا به گروهی که به درخواست اتحادیه اروپا از غول‌های اینترنتی آمریکا برای مبارزه با افراط‌گرایی آنلاین تشکیل شده، بپیوندند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقامات اتحادیه اروپا گفتند: اعضای کنونی این گروه یعنی یوتیوپ، مایکروسافت، توییتر و فیسبوک در اجرای مجموعه قوانین و مقرراتی که در مه سال 2016 میلادی به کار گرفته‌اند و متعهد شده‌اند تا ظرف 24 ساعت محتواهای مشکوک را کشف و آنها را حذف کنند، پیشرفت چشمگیری داشتند.

ورا یورو وا، کمیسیونر امور مصرف‌کنندگان و عدالت اتحادیه اروپا به خبرنگاران گفت: اینستاگرام تصمیم گرفته تا به نیروها در مبارزه با محتواهای تنفرآمیز آنلاین غیرقانونی بپیوندد و از هم‌اکنون مجموعه قوانین و مقررات را اعمال خواهد کرد.

وی افزود: صبح جمعه نیز پیامی به دستم رسید مبنی بر اینکه گوگل پلاس نیز به این گروه پیوسته است.

اتحادیه اروپا نزدیک به دو سال پیش یعنی در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها و افزایش هشدارها در اروپا در استفاده از رسانه اجتماعی به عنوان وسیله‌ای برای جذب نیرو به ویژه توسط گروه تروریستی داعش، گروهی را با همکاری غول‌های اینترنتی مستقر در آمریکا برای مبارزه با این مساله تشکیل داد.

یورو وا پس از تحسین پیشرفت حاصل شده در میان شرکت‌های اینترنتی برای حذف محتواهای تهدیدآمیز گفت: من به حفظ این صنعت تحت مجموعه قوانین و مقررات اعمال شده از مه 2016 ادامه خواهم داد.

وی افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات در چند ماه گذشته 70 درصد از سخنان تنفرآمیز غیرقانونی را که به آنها اطلاع داده شده، حذف کرده‌اند در حالی که این آمار تا قبل از مه 2017، 59 درصد و در ماه‌های آغازین اجرای این مجموعه قوانین و مقررات تنها 28 درصد بود.

یورو وا در ادامه گفت: فیسبوک علاوه بر 4500 کارمندی که در اختیار داشت، 3500 کارمند جدید برای مبارزه با محتوای تنفرآمیز آنلاین استخدام کرده است.

وی افزود: شرکت‌های فناوری اطلاعات همچنین همکاری‌ با سازمان‌های جوامع مدنی از جمله آموزش برای شناسایی بهتر و اطلاع رسانی موارد مشکوک سخنان تنفرآمیز را تقویت بخشیده‌اند.

این مقام اتحادیه اروپا اذعان کرد: با توجه به چنین نتایج مثبتی از سومین ارزیابی صورت گرفته، قدرت بیشتری گرفته‌ام و بیش از پیش معتقدم که باید به اجرای این مجموعه قوانین و مقررات ادامه دهیم.

رهبران اتحادیه اروپا سال گذشته از شرکت‌های اینترنتی درخواست کردند تا نهایت تلاش خود را برای مبارزه با افراط‌گرایی آنلاین انجام دهند و اگر قوانین و مقررات این صنعت در اجرای این مساله ناکام بود از مجموعه قوانین و مقررات جدید تبعیت کنند.

نظرات بینندگان