arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۱۸۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

وزیر دفاع آمریکا: برای متوقف کردن ایران و کره شمالی باید قابلیت‌های نظامی خود را بالا ببریم

وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در تبیین راهبردهای دفاعی جدید این کشور گفت که تمرکز کاخ سفید دیگر تنها بر روی مسئله تروریسم نیست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

تمرکز ما دیگر روی تروریسم نیست؛ اولویت آمریکا از این پس رقابت با قدرت‌های نظامی بزرگ خواهد بود/ چین غارتگر اقتصادی و روسیه متجاوز است / برای متوقف کردن ایران و کره شمالی باید قابلیت‌های نظامی خود را بالا ببریم

جیمز ماتیس، وزیر دفاع ایالات متحده آمریکا در تبیین راهبردهای دفاعی جدید این کشور گفت که تمرکز کاخ سفید دیگر تنها بر روی مسئله تروریسم نیست.

به گزارش «انتخاب»،وزیر دفاع آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی در دانشگاه جانز هاپکینز بالتیمور با اشاره به ضرورت ادامه مبارزه با تروریسم، در عین حال تصریح کرد که کشورش از این پس به جای مبارزه با تروریسم بیشتر بر تقویت توان نظامی خود متمرکز خواهد شد تا بتواند در رقابت تسلیحاتی با قدرت‌هایی مثل روسیه و چین از آنها پیشی بگیرد. وی با اظهار این که «خطر روسیه و چین از تروریسم جدی‌تر است»، افزود: «آمریکا دیگر باید با تهدیدهای فزاینده از سوی قدرت‌های تجدیدنظرخواه مانند چین و روسیه مقابله کند.»

ماتیس گفت که چین ضمن استفاده از اقتصاد «غارتگرانه» موجب ارعاب همسایگان خود شده است.

در سند راهبردی جدید وزارت دفاع آمریکا که خلاصه‌ای از بخش‌های غیر محرمانه آن برای نخستین بار از ۲۰۱۴ تا کنون منتشر می‌شود، چین به عنوان تهدیدی بزرگ برای منافع این کشور قلمداد شده است.

ماتیس همچنین روسیه را به «تجاوز» به مرزهای سایر کشورها متهم کرد. وی خطاب به مسئولان روسیه گفت: «اگر ما را به چالش بکشید، آن زمان طولانی‌ترین و بدترین روز شما خواهد بود.»

ماتیس گفت که آمریکا در حال از دست دادن برتری نظامی خود در حوزه‌های مختلف است و باید بودجه نظامی خود را بالا ببرد تا بتواند برای جنگ آماده شود.

او همچنین افزود که از این پس «رقابت با قدرت‌های نظامی بزرگ اولویت امنیت ملی» آمریکا خواهد بود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین با یادآوری خطر ایران و کره شمالی به عنوان «دشمنان» آمریکا گفت: «آمریکا به منظور متوقف کردن ایران و کره شمالی نیازمند افزایش سرمایه‌گذاری برای بالا بردن قابلیت‌های رزمی و تحرک نیروهای نظامی خود خواهد بود.»

نظرات بینندگان