arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۱۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

شکایت فلسطین از اسرائیل / پرونده دختر خبرساز فلسطینی به دادگاه کیفری بین الملل کشیده شد

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) طرح شکایتی را به دادگاه بین‌المللی کیفری درخصوص نقض‌های اسرائیل علیه کودکان فلسطینی به ویژه بازداشت عهد التمیمی ارائه داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین امروز (شنبه) طرح شکایتی را به دادگاه بین‌المللی کیفری درخصوص نقض‌های اسرائیل علیه کودکان فلسطینی به ویژه بازداشت عهد التمیمی ارائه داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، ریاض المالکی، وزیر امور خارجه فلسطین در سومین سالگرد آغاز بررسی اوضاع فلسطین در دادگاه کیفری بین الملل خواهان بررسی قانونی و بدون تاخیر جهت عدم استمرار جنایات اسرائیل در حق ملت فلسطینی شد.

المالکی با اشاره به بازداشت بی‌هدف و خودسرانه عهد التمیمی ۱۶ ساله که از ۱۹ دسامبر ۲۰۱۷ میلادی بازداشت شده، تاکید کرد که این مورد تنها نشانه دیگر سیاست‌ها و جنایات اسرائیل در محرومیت شدید و تبعیض علیه حق و حقوق ملت و کودکان فلسطینی است.

وی در ادامه افزود: شکایت جدید علیه اسرائیل دلیلی بر ضرورت سرعت بخشیدن به تحقیقات و بازجویی کیفری است که ضامن برقراری عدالت در برابر کودکان و ملت فلسطینی است.

المالکی بازداشت کودکان را نقض آشکار حقوق بشر به ویژه توافقنامه حق و حقوق کودکان، مبارزه با شکنجه، میثاق‌های بین‌المللی درخصوص حقوق مدنی و سیاسی و نیز نقض قانون حقوق بشر، کنوانسیون چهارم ژنو و قوانین کیفری قلمداد کرد.

وزیر خارجه فلسطین تاکید کرد که این جنایات ادامه سیاست سرکوب و تبعیض نژادی اسرائیل علیه ملت فلسطینی است.

وی بر اهمیت اتخاذ تمامی گام‌های ممکن برای تضمین بازخواست جنایت‌کاران جنگی اسرائیلی درخصوص جنایات و اشغالگری‌هایشان و نیز حمایت از کودکان و غیرنظامیان فلسطینی تاکید کرد.

شورای مرکزی فلسطین در نشست اخیر خود از ارجاع پرونده‌های شهرک‌سازی، اسرای فلسطینی و تجاوزات و دشمنی‌های اسرائیل علیه غزه به دادگاه بین‌المللی کیفری خبر داد.

فلسطین آوریل سال ۲۰۱۴ میلادی رسما به دادگاه بین‌المللی کیفری پیوست.

نظرات بینندگان