arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۲۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

کنایه های سنگین روحانی معروف به مجری برنامه پارک ملت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


مرادی گفت: ما نقد می کنیم چند نفر را تحت تاثیر قرار می دهیم و یک سریال با محتوای خود چطور؟ من یک نقد درباره سریال او یک فرشته بود گفتم آقای برازش 6 ماه اجازه نداد بیایم تلویزیون! یک دقیقه هم بیشتر نبود!

به گزارشد انتخاب به نقل از 24، برنامه شب گذشته پارک ملت نیز با حاشیه های جالبی همراه بود که مهمترین آن متلک میهمان ثابت این برنامه به مجری برنامه بود که او را محافظه کار خواند و از شیوه تعامل با میهمانان برنامه بویژه سیاستمداران انتقاد کرد.

حجت الاسلام شهاب مرادی در بحث ناهماهنگی دستگاه های فرهنگی و نبود هدف‌گذاری مشترک در کشور گفت: خوب نیست فکر کنیم صداوسیما انجمن اسلامی یک دانشگاه کوچک در دوره پهلوی است؛ الان ما در حکومت اسلامی هستیم و دستگاه ها نباید بدون هماهنگی و برنامه کار کنند، باید در کنار هم فعالیت داشته باشند، برنامه ریزی و تقسیم وظایف کنند. معنای حاکمیت هم همین است، نقطه‌گذاری کند برای اهداف اصلی.

وی گفت: چقدر در تلویزیون و رادیو، سرودها و شعراهایی پخش می‌شود که وفاداری و عشق به همسر را تداعی کند و مثلا باشنیدن آن، شما احساس کنید چقدر دلتان برای هسمرتان تنگ شده است...در برنامه‌سازی‌ها آموزش ما مشکل دارد و رسانه این نکات را در برنامه‌سازی‌ها ندارد.

مرادی با اشاره به اینکه نباید دستگاه ها فعالیت یکدیگر را خنثی کنند، گفت: نباید اینطور باشد که من در یک برنامه حاضر باشم حرف هایی بزنم و بعد سریال های تولید و پخش شود که اصلا همه چیز را زیرو رو کند. وی افزود: هنوز ما داریم برای سریال های ماه رمضان به جوان ها توضیح می دهیم...چرا باید اینطوری باشد؟ چرا یک کارگردان که یک اثر دینی می سازد گاه خود را در جایگاه یک مرجع تقلید قرار می دهد و ...؟

مرادی گفت از کنار سریال‌ها بگذریم ولی شما نقد کنید که مجری برنامه گفت ما هم قرار هست که درباره‌اش نظری ندهیم!

وی در همین زمینه به کم کاری رسانه ملی و مجریان نیز اشاره کرد و گفت: چرا مجریان ما با مهمانان و سیاسیون اینطوری حرف می زنند و اینقدر محافظه کارو محتاط شده اند چرا آقای شهیدی فر اینقدر محافظه کار شده است؟ چه در برخورد با سیاسیون و چه در مواجهه با اهل هنر؟

مجری برنامه از مرادی پرسید واقعا من محافظه کار شده ام که مرادی گفت بله! مجری گفت: این شاید به خاطر سن باشد که ما پیر شده‌ایم!

به گزار ش «24» بعد از پخش میان برنامه ای، شهیدی فر پیامک یکی از بینندگان را خواند که گفته بود شهیدی فر محافظه کار نشده و کلا از این رو به آن رو شده!

حجت الاسلام مرادی هم در ادامه با بیان اینکه حرف های امثال او زیاد فایده ای ندارد گفت: تاثیر یک سریال آنقدر هست که حالا من در اجتماعات چند نفره نتوانتم ماجرا را اصلاح کنم. در واقع کار امثال من و این برنامه و گفتگوهای اینطوری هم فایده ای ندارد. وی افزود: ما نقد می کنیم چند نفر را تحت تاثیر قرار می دهیم و یک سریال چطور؟ من یک بار درباره سریال او یک فرشته بود گفتم آقای برازش 6 ماه اجازه نداد بیایم تلویزیون! یک نقد یک دقیقه‌ای! این هم مدل برخورد با نقد است.

وی در همین زمینه به دیالوگ ها و تعاملات در سریال ها و فیلم های ایرانی اشاره کرد و آن را مبنایی برای طلاق بیشتر و حتی آموزش طلاق دانست و گفت: آمار طلاق را ببینید! با همین شیب پیش برویم امسال آمار 150 هزار را خواهیم داشت. مدل کار فرهنگی ما نشان می دهد که هر کسی کار خودش را می کند! فیلمساز برای خودش می سازد، رسانه برای خودش و شما هم برای خودت!

مرادی به جریان سرودست شکستن برای اسکار هم اشاره کرد و گفت: کارگردان ها دنبال کار خودشان هستند، فیلم ها هم برای ستاره دادن و سیمرغ گرفتن و مف‌زدن اروپایی‌ها هستند. و همه دنبال خرس و گاو ...هرچیزی به فیلم‌های ما بدهند، به خاطر این است که حال ما را بگیرند. ارزش هنری ندارند! آن هم برای فیلم هایی که گاه ارزشی ندارند! اصلا این اسکار و خرس و ...برای ما ارزشی ندارد! ...مردم باید فیلم ها را بشناسند  و جایزه بدهند.

مجری برنامه گفت: شما مقداری سوء ظن دارید چون بعضی‌هاش واقعا ارزش هنری دارند.

مرادی هم گفت: ببینید برخی از همین سریال‌ها و فیلم‌ها، تلخی‌اش بیشتر است و تاثیرش منفی است! هر کسی هر طور دوست دارد کار کند، اشکالی ندارد اما نتیجه‌اش باید به نفع مردم باشد. ما بعد از ماه مبارک می‌دانید چقدر باید درباره سریال‌ها توضیح بدهیم که اینطور نیست و آنطور است و...سریال‌ها و فیلم‌ها تاثیر خود را میگذارد، حالا من یک نفری می‌شود یک دست که صدا ندارد!

تیتراژ برنامه در حال پخش بود و مجری برنامه با طعنه به مرادی گفت: شما را به تقوا و نظم و محافظه‌کاری توصیه می‌کنم که مجبور نشین شش ماه دوباره نیاین تلویزیون!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
7
5
قابل توجه عزیزان آقای مرادی ریاست اداره آموزش وزارت کشور است و مرد بسیار دانا و توانایی است درود بر او که اینگونه وقت خود را صرف مشاوره و مدد کاری خانواده می کند
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
8
این مرادی فکر میکنه همه چیو میفهمه و میتونه تو هر مسئله ای نظر بده.همه رو هم متهم میکنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
3
اتفاقن درستش همينه هركسي كار خودش را بكند لابد ايشان انتظار دارن هنرمند و نويسنده و برنامه ساز هر صبح فرمايشات و دستورات ايشان را چك كنن و بعد كار كنن يا يه نهادي درست بشه هر هفته دستورات لازم براي طبخ محصولات فرهنگي توليد بشه؟؟؟؟
شما مثل اينكه سيستم بسته و تمركزگرا از ذهنتون خارج نميشه؟؟ تو دنيا چكار ميكنن؟؟؟ انبوه اطلاعات باعث ميشه مردم در يك محيط آزاد انتخاب كنن طبعا ممكنه اشتباه كنن همونطوريكه راه حل هاي ايشون هم ممكنه اشتباه باشه... مشكل اينجاست كه برنامه سازها و هنرمندها هم آزاد نيستن و آزادانه انتخاب نميشن مثل ايشون با رانت به تلويزيون مي‌رن همونطوري كه روحاني فاضل‌تر از ايشون وجود داره برنامه‌ساز و هنرمند آگاه و با تجربه تر هم وجود داره لكن برازش هم وجــــــــــــــــــــــود داره...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
2
آخر چنین افکاری اینه که برا ساختن فیلم برای نوشتن یه داستان برای روزنامه نگاری برای بیان اندیشه های اجتماعی و یا هر چیزی در این رده شخص باید مجتهد باشه یا حداقل دروس مقدمات و خارج طی کرده باشه و روحانی باشه
خوب جوان 25 ساله توی این کشور قاضیه اون باید مجتهد باشه از چهل سال هم بیشتر داشته باشه نه اینا
دانشجو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
4
سلام دوستان اصل حرف آقای مرادی را نقد کنید.
آیا هماهنگی و هم راستایی بین دستگاه های فرهنگی وجود دارد؟!
آیا فیلم و سریال های این سالها به بهتر شدن فرهنگ عمومی ما کمک می کند؟!
چرا به دانش و تخصص دیگران توهین می کنید؟
اگر یک روحانی مثل مرادی که دقیق و علمی در حوزه مسائل اجتماعی و فرهنگی کار می کند نباید در مسائل فرهنگی نظر بدهد؟ مگر سینما آخوند را نقد نمی کند؟ مگر مردم دولت را نقد نمی کنند؟
جالبه در دانشگاه دانشجو می تواند هم چیز و همه کس را نقد کند ولی استاد نه!
نظرات بینندگان