arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۳۳۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

شهردار تهران: از اقدام شورای شهر برای تحقیق و تفحص از شهرداری و موسسه همشهری حمایت می‌کنم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: شهردار تهران گفت: با هر تحقیق و تفحصی که شورا بخواهد، از شهرداری تهران انجام دهد، موافق هستیم و از هر گونه اقدامی در این زمینه حمایت می‌کنیم.

طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری از اواخر مهرماه سال جاری در دستور کار شورای پنجم قرار گرفت. پیشنهاد دهنده اولیه این طرح الهام فخاری، عضو کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شهرداری است و محورهای این طرح از سوی سخنگوی شورای شهر، میزان اثربخشی نشریات همشهری، بررسی دلایل استخدام‌های فوری سال ٩٥، چگونگی واسپاری بخش آگهی همشهری، بررسی کیفیت توزیع، بحث هزینه در چاپخانه و بررسی در قیمت‌گذاری، توجه به تراز مالی همشهری و ساز و کار تعیین حقوق و دستمزد مدیران روزنامه اعلام شده است.

هفته گذشته حاجی؛ مدیر عامل موسسه همشهری برای پاسخ به سوالات اعضای کمیسیون اجتماعی و فرهنگی به شورا آمد، اما از قرار اعضای کمیسیون از پاسخ های حاجی راضی نشده‌اند و به گفته علی اعطا، سخنگوی شورای شهر تهران، طرح تحقیق و تفحص از همشهری در اولین فرصت در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت.

محمدعلی نجفی، شهردار تهران تا امروز عکس‌العمل مشخصی در قبال طرح‌های تحقیق و تفحص پیشنهاد شده از سوی شورا ارائه نداده بود، اما بالاخره نظر مثبت خود در این خصوص را اعلام کرد.

نجفی در واکنش به این سوال که چه نظری در خصوص تحقیق و تفحص از موسسه همشهری دارد، به خبرنگار ایلنا گفت: از نظر من این اقدام اشکالی ندارد. در حقیقت ما با هر تحقیق و تفحصی که شورا بخواهد، انجام دهد، موافق هستیم.

طرح‌های تحقیق و تفحص پیشنهاد شده توسط شورا فقط به موسسه همشهری ختم نمی‌شود و طرح تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره کارکنان شهرداری نیز مدتی پیش در دستور کار شورا قرار گرفت که به علت عدم حضور نماینده شهردار در جلسه طرح اعلام وصول نشد و فعلا از سرنوشت آن اطلاعی در دست نیست. با این حال اظهارات شهردار چراغ سبزی برای هر گونه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری است که علاوه بر موسسه همشهری می‌تواند، شامل سازمان املاک و مستغلات و صندوق ذخیره کارکنان نیز شود.

نظرات بینندگان