arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۳۴۰
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۱ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

علی مطهری: دادستان تهران موافق بازدید نمایندگان از زندان اوین است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایلنا: نائب رییس مجلس شورای اسلامی از موافقت دادستان تهران برای بازدید برخی از نمایندگان مجلس از زندان اوین خبر داد و گفت: بنا داریم در این بازدیدها در مورد یک نفر از زندانیان که دست به خودکشی زده بررسی انجام دهیم.

علی مطهری در حاشیه جلسه امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بازدید نمایندگان از زندان اوین اعلام کرد:‌ با آقای لاریجانی رئیس مجلس در این رابطه صحبت شده و ایشان هم تاکید کرد که دادستان تهران نیز موافق این بازدید است.

وی افزود: بر این اساس قرار شده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همچنین کمیسیون قضایی و حقوقی هیاتی ۵ الی ۶ نفره تعیین کنند که برای بازدید از اوین اعزام شوند.

نائب رئیس مجلس همچنین در مورد نحوه انتخاب اعضای این هیات اعلام کرد: در این رابطه با رئیس کمیسیون قضایی نیز مذاکره کردم که قرار شد ظرف امروز یا نهایتا فردا اعضای هیات بازدید کننده از زندان اوین مشخص شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: مساله این است که در حال حاضر بحث بازدید از زندان‌های تهران، مشخصا زندان اوین است و ثانیا اینکه بنا داریم در این بازدیدها در مورد یک نفر از زندانیان که دست به خودکشی زده بررسی انجام دهیم.

عضو فراکسیون امید یادآور شد: طبیعتا درباره شهرستان‌ها نیز باید بررسی صورت گیرد اما فعلا بحث در مورد بازدید از زندان تهران است. البته بماند که بد نیست که اگر این مساله به کل کشور تعمیم داده شود تا درباره دیگر افرادی که گفته شده خودکشی کرده‌اند نیز تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

مطهری در پایان در مورد اینکه آیا انجام این بازدید طی هفته جاری و یا آینده صورت خواهد گرفت، گفت: قاعدتا باید این بازدید در همین بازه زمانی انجام شود. لازم است روسای کمیسیون‌های قضایی و امنیت نیز فعالتر شوند ضمن آنکه دادستان تهران نیز موافق است.

منبع: ایلنا
نظرات بینندگان