arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۳۵
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۷ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

دلال‌ها ، آفت زمین فوتبال

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عضو فراکسیون ورزش با بیان اینکه در حال حاضر، دلال بازی و بازار سیاه، فضای فوتبال حرفه‌ای کشور را آلوده کرده است تصریح کرد: دلال‌ها از فضای فوتبال حذف شوند، مشکلات این ورزش پر طرفدار، برطرف می‌شود.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌و‌گو با خانه ملت، با اشاره به دلال بازی موجود در عرصه فوتبال کشور گفت: حضور دلالان و رانت خوران در عرصه فوتبال، فضای این ورزش را به آلودگی‌های بسیاری مسموم کرده، که نیازمند بازنگری مسئولان ورزشی کشور است.

نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار در مجلس ادامه داد: متاسفانه پدیده دلال بازی در ورزش کشور، روند صعودی دارد و فوتبال ما را به قهرا برده است.

وی با انتقاد از عدم توفیق فوتبال ملی تصریح کرد: شیوه‌های غلط مدیریتی در باشگاه‌های فوتبال کشور و دست‌های پیدا و پنهان دلالان در این عرصه موجب بروز چنین مشکلاتی شده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به برخی گفت‌و‌گوهای پنهان میان بازیکنان و مدیران باشگاه‌ها گفت: متاسفانه در حال حاضر برخی بازیکنان قرار دادهای نجومی پنهانی با مدیران باشگاه‌ها منعقد می‌کنند و این در حالی است که مطرح‌ترین لیگ‌های اروپایی، هیچ مذاکره پنهانی بین باشگاه، بازیکن و یا مدیر برنامه او انجام نمی‌شود.

نجف‌نژاد ادامه داد: در حال حاضر رشد دلال بازی در فوتبال کشور موجب شده که در این ورزش به اصطلاح حرفه‌ای کشور، ابتدا مذاکرات پنهانی با بازیکن مورد نظر آغاز می‌شود و وقتی خبری از آن در نشریات منتشر می‌شود بلافاصله از سوی باشگاه و بازیکن تکذیب شده و حتی انگشت اتهام به سمت مطبوعات نشانه می‌رود.

این نماینده مجلس تنها راه حل این معضل اجتماعی را ورود بخش خصوصی به فوتبال کشور دانست و تصریح کرد: اگر بخش خصوصی به فوتبال کشور وارد شود، روابط پنهان از این عرصه حذف خواهد شد.

 وی با استقبال از طرح وزیر ورزش و جوانان مبنی بر ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در عرصه ورزش گفت: عباسی، برنامه‌های خوبی را برای رفع مشکلات اقتصادی فوتبال و حذف دلا ل‌ها از این عرصه ارائه کرده و فراکسیون ورزش مجلس از این طرح حمایت می‌کند.

نجف‌نژاد تعیین سقف مشخص برای دستمزد بازیکنان فوتبال را ضروری دانست و افزود: سقف مشخص برای بازیکنان و در نظر گرفتن توانایی‌های برخی از اعضاء استثنایی تیم‌های فوتبال، بحران اقتصادی و تبعیض‌ها را در این زمینه برطرف می‌کند.

وی ادامه داد: به زودی برنامه تعیین سقف دستمزد بازیکنان و بودجه باشگاه‌ها به صحن علنی مجلس خواهد آمد تا این طرح هم راه دیگری بر کوتاه کردن دست دلالان در این عرصه باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تاکید کرد: اگر مساله دستمزد‌ها وجاهت قانونی پیدا کند، مشکلات عمده فوتبال کشور حل می‌شود.

نظرات بینندگان