arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

روایت سفیر چین از دستورات ویژه رئیس جمهور و نخست وزیر برای کمک به سانچی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سفیر چین با اشاره به حادثه کشتی سانچی گفت: دولت چین اهمیت زیادی برای آن قائل شده و رئیس جمهوری و نخست وزیر چین دستورات ویژه‌ای را صادر کردند. همچنین وزارت خانه‌های خارجه و‌ حمل و نقل طبق پروتکل‌های بین‌المللی اقداماتی را آغاز کردند.

"پانگ سن"، سفیر چین در ایران در نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز یکشنبه در سفارت این کشور برگزار شد با اشاره به حادثه سانچی ضمن تسلیت به خانواده‌های جان باختگان کشتی سانچی گفت: طی روزهای اخیر کار امداد و نجات به نفتکش مورد توجه رسانه‌ها و فضای مجازی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه غروب 6 ژانویه کشتی نفتکش چین با کشتی فله‌بر چینی برخورد کرد، اظهار داشت: بعد از وقوع حادثه، دولت چین اهمیت زیادی برای آن قائل شده و رئیس جمهوری و نخست وزیر چین دستورات ویژه‌ای را صادر کردند. همچنین وزارت خانه‌های خارجه و‌ حمل و نقل طبق پروتکل‌های بین‌المللی اقداماتی را آغاز کردند.

پانگ سن ادامه داد: مرکز امداد و جست و‌ جوی شانگهای از تمامی امکانات استفاده کرد و نهادهای هم عرض کره‌ای و ژاپنی را نیز مطلع کرد اما شعله‌های ناشی از اشتعال میعانات گازی تا هزار متر ارتفاع داشت و گازهای سمی پخش شده و مواج بودن دریا کار امداد و نجات را دشوار کرد.

وی با بیان اینکه مرکز امداد و نجات شانگهای با سرکنسول ایران به صورت مرتب در ارتباط بوده و اطلاعات را به وی منتقل می‌کرد، اظهار داشت: همچنین پذیرای جناب آقای ربیعی بود و جزئیات را به وی منتقل می‌کرد. چین فعالانه تلاش لازم را برای ورود 12 متخصص ایرانی فراهم کرد، امدادگران ایرانی طرحی را آماده کردند و چین کشتی و امکانات لازم را در اختیار آنها قرار داد، اما به علت شدت آتش، نیروهای ایرانی از ورود صرفنظر کردند.

سفیر چین افزود: سفارت چین در تهران برای تسهیل‌ فعالیتها تلاش کرده و ویزاهای لازم را صادر کرد.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان