arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۲۲ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶

تداوم گرد و غبار در شرق و جنوب ایران/ افزایش دما در برخی نقاط کشور

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی افزایش دما در برخی نقاط کشور، از تداوم گرد و غبار در مناطق شرق و جنوب کشور خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

احد وظیفه افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی کشور فعال است و سبب ابرناکی و بارش باران و برف در شمال شرق، شرق، سواحل شرقی خزر، دامنه‌های شرقی البرز و برخی نقاط جنوب شرق کشور می‌شود که در شرق و جنوب شرق در بعضی ساعات با وزش باد شدید و گرد و خاک نیز همراه خواهد بود. 

وی با اشاره به اینکه از اواخر وقت امروز این سامانه از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود، گفت: فردا (۲ بهمن) در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک ادامه خواهد داشت و در سایر مناطق کشور جو نسبتأ پایدار است و روند افزایش دما پیش‌بینی می‌شود. 

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: از اواخروقت دوشنبه تا ظهر سه‌شنبه (۳ بهمن) در برخی نقاط سواحل غربی خزر و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی و افزایش ۲تا ۶ درجه‌ای دما رخ خواهد داد.

به گفته وظیفه، بعد از ظهر روز سه‌شنبه با گذر موج تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب و البرز مرکزی رشد اب، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: اوایل وقت امروز در مناطقی از جنوب غرب و غرب کشور گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا ادامه داشته است و به‌تدریج از غلظت آن کاسته می‌شود همچنین امروز خلیج فارس به سبب وزش باد شدید مواج خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد شرایط جوی تهران اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲ بهمن ماه) صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی خواهد بود. در این روز بیشترین و کمترین دما بین ۱۱ و ۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین در روز سه‌شنبه (۳ بهمن ماه) قسمتی ابری، همراه با غبار محلی در بعدازظهر افزایش ابر در اواخر وقت بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای ۱۳ و ۴ درجه سانتیگراد خواهد بود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان