arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

تعطیلی دولت آمریکا وارد روز سوم شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

با تداوم اختلاف دمکرات ها و جمهوریخواهان سنای آمریکا و ناکامی آنان در دستیبابی به توافق بر سر قانون مهاجرت، تعطیلی دولت این کشور وارد روز سوم شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالیکه هزاران نفر از کارمندان دولتی آمریکا در مرخصی اجباری به سر می برند، تعطیلی دولت این کشور وارد روز سوم شد.
اختلاف دمکرات ها و جمهوریخواهان سنای آمریکا آنان را از دستیابی به توافقی بر سر قانون حمایت از مهاجران جوان موسوم به «رویاپردازان» ناکام گذاشت.
بودجه کوتاه مدت پیشین در حالی نیمه شب جمعه (به وقت واشنگتن) به پایان رسید که سنای آمریکا نتوانست بودجه 4 هفته ای مصوب مجلس نمایندگان این کشور را به تصویب برساند.
این امر سبب شد دولت آمریکا از بامداد روز شنبه تعطیل شده و کارمندان بخش های غیرضروری به مرخصی اجباری فرستاده شوند.
در جلسه امروز سنا نیز با وجود وعده «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنا برای بازگشایی بحث قانون «رویاپردازان» در ماه آینده میلادی، دمکرات ها رای مورد نیاز برای تصویب بودجه کوتاه مدت سه هفته ای آنان را ندادند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چند ماه پس از به قدرت رسیدن، قانون «داکا» یا «رویاپردازان» را که در زمان اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور تصویب شده بود لغو کرد.
لغو این قانون که از نزدیک به 700 هزار مهاجر جوانی که در کودکی به آمریکا آورده شده بودند حمایت می کرد، انتقاد گسترده از سوی دمکراتها را به دنبال داشت.
با ناکامی سناتورهای آمریکایی، دولت ترامپ در اولین روز هفته کاری نیز تعطیل می ماند.
سنای آمریکا رای گیری برای این لایحه را به ظهر روز دوشنبه (به وقت واشنگتن) موکول کرد.

نظرات بینندگان