arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۹ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

اسپانیا: رهبر سابق کاتالونیا در صورت سفر به دانمارک بازداشت می‌شود

دادستان کل اسپانیا به کارلس پوجدمون، رهبر سابق فراری منطقه کاتالونیا هشدار داد در صورتی که بخواهد از بلژیک به دانمارک سفر کند، یک حکم بازداشت اروپایی برای او صادر خواهد شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دادستان کل اسپانیا به کارلس پوجدمون، رهبر سابق فراری منطقه کاتالونیا هشدار داد در صورتی که بخواهد از بلژیک به دانمارک سفر کند، یک حکم بازداشت اروپایی برای او صادر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارلس پوجدمون، رئیس سابق منطقه کاتالونیا اعلام کرده که قصد دارد امروز (دوشنبه) در یک جلسه بحث و مناظره در دانشگاه شهر کپنهاگ دانمارک با موضوع "کاتالونیا و اروپا در تقاطع برای دموکراسی" شرکت کند.

این نخستین بار است که پوجدمون از زمان رفتن به تبعید اجباری در بلژیک به منظور فرار از محاکمه در اسپانیا از بلژیک خارج می‌شود.

دادستان کل اسپانیا هشدار داده اگر پوجدمون عازم سفر به دانمارک شود فورا از دادگاه عالی اسپانیا خواهد خواست حکم بازداشتی برای او در اروپا مورد پذیرش قرار دهد تا به دست مقام‌های دانمارک دستگیر شود.

اسپانیا در ماه نوامبر یک حکم بازداشت اروپایی برای پوجدمون صادر کرد اما بعد از یک ماه به خاطر نگرانی از بابت اینکه بروکسل ممکن است به هنگام استرداد او جرائمش را کاهش دهد، آن را پس گرفت.

اسپانیا مشغول انجام تحقیقاتی درباره پوجدمون به اتهام "فتنه گری، اختلاس و شورش" از بابت اعلام یک جانبه استقلال منطقه کاتالونیا در تاریخ ۲۷ اکتبر از سوی پارلمان این منطقه است.

پوجدمون به همراه کابینه‌اش چندی پیش از سوی نخست وزیر اسپانیا برکنار شدند و بعد از آن مادرید، پارلمان کاتالونیا را منحل کرد. اما در انتخابات مجددی که در ماه دسامبر برگزار شد،‌ مجددا استقلال طلبان اکثریت کرسی‌های پارلمان کاتالونیا را به دست آوردند.

برچسب ها: اسپانیا
نظرات بینندگان