arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۲
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۰۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

تكذیب بازداشت قائم مقام بانك مركزی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوی كمیسیون اصل 90 كه از تشكیل كمیته‌ای در راستای رسیدگی به پرونده اختلاس سه هزار میلیاردی در كمیسیون اصل 90 به ریاست حسین فدایی خبر داد، اعلام كرد كه گزارش این كمیته ظرف دو هفته آینده به صحن مجلس ارائه خواهد شد.
غلامرضا اسداللهی در گفت‌وگو با خبرنگار قانون درباره اقدامات كمیسیون اصل 90 برای بررسی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در مجلس گفت: در جلسه غیرعلنی مجلس كه به منظور بررسی این اختلاس بزرگ و با حضور برخی از مقامات كشور برگزار شد، رسیدگی به این موضوع با نظر نمایندگان به كمیسیون اصل 90 محول شد كه البته این رسیدگی با همكاری كمیسیون‌های حقوقی و قضایی و اقتصادی خواهد بود.

سخنگوی كمیسیون اصل 90 از تشكیل كمیته‌ای در این رابطه به ریاست حسین فدایی در این كمیسیون خبر داد و گفت: قرار است این كمیته با بهره‌گیری از مشاوران ارشد كمیسیون این پرونده را به سرانجام رسانده و از اینرو جلسات متعددی در این چند روز و با حضور مسئولان بانك مركزی،‌ وزارت اقتصاد و دارایی و نهادهای نظارتی و بانك ملی برگزار تا پرونده از ابعاد مختلف بررسی شود.

وی با اشاره به اینكه گزارش این كمیته ظرف دو هفته آینده در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد، گفت: در این بررسی‌ها به دنبال آن هستیم كه ضمن روشنگری ابعاد مختلف پرونده اختلاس،‌ آسیب شناسی كنیم كه آیا ساختارهای ما ناكارآمد بوده است یا اینكه این اختلاس به رفتار فراقانونی آقایان بر می‌گردد كه خارج از چارچوب، اقدام و عمل آنها منجر به این فساد بزرگ شده است.
اسداللهی در پاسخ به این پرسش كه آیا در بررسی‌های خود مطالبات نمایندگان مجلس از مسئولان در جلسه غیرعلنی را نیز دنبال خواهید كرد؟ گفت: ‌نوار آن جلسه پیاده شده و ما به طور قطع مطالبات نمایندگان از مسئولان را بررسی و پیگیری خواهیم كرد. بالاخره معیارهای تطبیقی وجود دارد كه براساس آنها عمل خواهیم كرد.
سخنگوی كمیسیون اصل 90 همچنین ضمن تكذیب شایعه بازداشت قائم مقام بانك مركزی در رابطه با این اختلاس و همكاری وی با جریان انحرافی، گفت: آقای پور محمدی در جلسه دیروز كمیسیون حضور داشتند.
نظرات بینندگان