arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

مکث طلای جهانی برای ادامه روند صعودی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی با وجود تعطیلی دولت آمریکا که ارزش دلار را تضعیف کرد، ثابت ماند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و در ۱۳۲۱.۵۷ دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۰.۵ درصد کاهش یافته بود که نخستین کاهش هفتگی در شش هفته گذشته بود.

در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۳۳۱.۳۰ دلار رسید.

شاخص دلار آمریکا در برابر سبدی از ارزهای رقیب ۰.۵ درصد افت کرد و به ۹۰.۱۵۵ واحد رسید.

تامین مالی سازمان‌های فدرال نیمه شب جمعه به پایان رسید و در بحبوحه اختلاف میان دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، و دموکرات‌ها بر سر مهاجرت تمدید نشد.

به گفته تحلیلگران گروه بانکی ANZ، اگرچه انتظار نمی‌رود تعطیلی خدمات دولتی در آمریکا مدت زیادی به طول انجامد، معامله‌گران به میزان فزاینده‌ای نسبت به تاثیر آن بر اقتصاد مضطرب می‌شوند. یک هفته دیگر عملکرد قوی بازارهای سهام نیز نگرانی‌هایی را نسبت به رشد بیش از حد ارزش معاملات برانگیخته و برخی از سرمایه‌گذاران را به سوی طلا هدایت کرده است.

دارایی‌های "اس پی دی آر گلدتراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌ گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، طی هفته گذشته بیش از دو درصد رشد کرد که بهترین رشد هفتگی از هفته منتهی به سوم سپتامبر بود. همچنین آمار کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا که نشان داد صندوق‌های سرمایه‌گذاری و مدیران مالی قراردادهای خرید طلا در بازار معاملات آتی کامکس را در هفته منتهی به ۱۶ ژانویه افزایش دادند، خوش‌بینی بیشتری به طلا افزود.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، بررسی نمودارهای فنی نشان می‌دهد هر اونس طلا در بازار معاملات تحویل فوری، ممکن است رکورد بالای اخیر ۱۳۲۳.۷۰ دلار را مجددا تست کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد رشد کرد و به ۱۷.۰۱ دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۰۱۱.۶۵ دلار رسید و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش ۱۱۰۵.۹۷ دلار معامله شد.

نظرات بینندگان