arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۳۰
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

هشدار هواپیماهای نظامی ایران به ۲ ناو جنگی خارجي

معاون عملیات ارتش گفت: بامداد امروز و در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت 2 فروند از ناوهای ائتلاف که به منظور پایش یکان های نیروی دریایی ارتش به محدوده رزمایش نزدیک شده بودند توسط پهپادهای این نیرو بصورت دقیق شناسایی شد و پس از اعلام به قرارگاه تاکتیکی رزمایش، هواپیماهای گشت و شناسایی با پرواز بر فراز ناوهای ائتلاف به آنها هشدار داده شد و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هشدار هواپیماهای نظامی ایران به ۲ ناو جنگی خارجي

بخشی از توانمندی های ارتش در رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) با حضور فرمانده کل ارتش به نمایش گذاشته شد و اولین مرحله این رزمایش به اجرا در آمد.

به گزارش «انتخاب»، صبح امروز و با اعلام رمز یا رسول الله(ص) در مرحله نخست نمایش قدرت رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) تیپ 41 نیروی زمینی ارتش در حضور امیر سرلشکر موسوی فرمانده کل ارتش انواع راکت های نقطه زن نازعات و فجر 5، توپ 155 میلی متری خود کششی با هدایت لیزر و توپ 122 میلی متری اتوماسیون شده را شلیک کرد.

همچنین یکان های شناور سطحی، زیردریایی های سبک و سنگین، تیپ های تکاور و تفنگدار ساحلی و یکان های هوادریا اعم از انواع بالگردهای ضد سطحی، ضد زیردریایی و هواپیماهای گشت شناسایی بال ثابت نیروی دریایی ارتش بصورت همزمان در محدوده های از پیش تعیین شده به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع مستقر شدند.

امیر دریادار دوم سید محمود موسوی معاون عملیات ارتش و سخنگوی رزمایش مشترک محمد رسول الله(ص) اذعان داش گفت: بامداد امروز و در ساعات اولیه مرحله نمایش قدرت 2 فروند از ناوهای ائتلاف که به منظور پایش یکان های نیروی دریایی ارتش به محدوده رزمایش نزدیک شده بودند توسط پهپادهای این نیرو بصورت دقیق شناسایی شد و پس از اعلام به قرارگاه تاکتیکی رزمایش، هواپیماهای گشت و شناسایی با پرواز بر فراز ناوهای ائتلاف به آنها هشدار داده شد و این ناوها منطقه رزمایش را ترک کردند.

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی ارتش در جنوب شرق کشور ضمن بکارگیری یکان های جنگ نوین، عملیات تک محدود روزانه، کمین با قابلیت انعطاف، عملیات رزم ناهمطراز، عملیات ضد زره برای افزایش قدرت علیه واحدهای زرهی و مکانیزه را اجرا کرد.

دریادار دوم موسوی خاطر نشان کرد: بالگردهای هوانیروز در این رزمایش با اجرای عملیات هلی برن و شلیک انواع راکت ها گوشه ای از اقتدار و توانمندی این یکان را به نمایش گذاشت.

سخنگوی رزمایش در ادامه تصریح کرد: قرارگاه پدافند هوایی حضرت خاتم الانبیاء ارتش در این رزمایش ضمن تأمین پوشش هوایی منطقه نسبت به سدّ فعالیت های پروازی یکان های منطقه ای و فرامنطقه ای اقدام کرد و همچنین جنگنده های نیروی هوایی ارتش نیز در این مرحله از رزمایش علاوه بر انهدام اهداف از پیش تعیین شده به پشتیبانی هوایی از یگان هایی سطحی اعم از دریایی و زمینی پرداختند.

رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) پنج ارتش،بامداد امروز با اعلام رمز یا رسول الله (ص) توسط امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در مناطق عملیاتی جنوب،جنوب شرق کشور، سواحل مکران و دریای عمان تا مدار 15 درجه شمالی آغاز شد.

نظرات بینندگان