arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۳ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

نتایج یک نظرسنجی: اعضای هر دو حزب انگلیس مخالف رهبرانشان هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نتایج یک نظرسنجی در میان اعضای پارلمان انگلیس، نشان داد اعضایی از دولت و اپوزیسیون در مخالفت با جنبه‌های کلیدی دیدگاه‌های رهبرانشان درباره بریگزیت اشتراک نظر دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این نظرسنجی از طرف "کوئین کالج" لندن و اندیشکده "بریتانیا در یک اروپای متغیر" اواخر ۲۰۱۷ انجام شد و نشان می‌دهد ۷۴ درصد از اعضای محافظه‌کار پارلمان با جدیت مخالف ادامه آزادی جابجایی میان بریتانیا و اتحادیه اروپا حتی در دوره توافق انتقالی هستند.

همچنین ۶۳ درصد، ماندن بریتانیا در دادگاه عدالت اروپایی حین دوره انتقالی را غیر قابل قبول می‌دانند. این یافته‌ها از مخالفت اکثر اعضای محافظه‌کار پارلمان بریتانیا با تلاش‌های ترزا می حکایت دارد.

این نظرسنجی همچنین نشان داد، ۱۰ عضو حزب کارگر در پارلمان اکنون معتقدند ماندن کشورشان در بازار واحد اتحادیه اروپا با حفظ نتایج رفراندوم بریگزیت ۲۰۱۶ مغایرتی ندارد.

آلن ویجر، از محققان مرکز بریتانیا در یک اروپای متغیر می‌گوید: ما از تغییراتی که طی یکسال به وجود آمده، حیرت‌زده شدیم خصوصا درباره حزب محافظه‌کار. آن زمان ۴۴ درصد از محافظه‌کاران معتقد بودند نتایج رفراندوم ماندن در بازار مشترک را متوقف می‌کند. انتظار داشتیم تغییری در موضع حزب کارگر علیه ماندن در بازار واحد به وجود بیاید و در واقعیت، اصلا تغییری ایجاد نشد.

ویجر با اشاره به نتایج این نظرسنجی که نخست‌وزیر انگلیس و رهبری اپوزیسیون را در موضع نامناسبی قرار می‌دهد، تاکید کرد این مساله بقای ترزا می را به خطر می‌اندازد.

او گفت: این مساله در چند ماه آتی برای ترزا می دردسر ایجاد می‌کند. در پایان سال پارلمان اطمینان یافت که می‌تواند رای‌گیری معناداری درباره روند بریگزیت به دست آورد و این فقط به رای‌گیری درباره توافق نهایی محدود نمی‌شد بلکه شامل دوره انتقالی هم می‌شود.

فاصله میان مواضع رهبر حزب کارگر و قانونگذاران او درباره مسائل اتحادیه اروپا همچنان عمیق است. جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر انگلیس تاکنون چندین بار از تلاش‌های اعضای حزبش برای عزل شدن نجات یافته است و عمده دلیل آن مواضع نامشخص او درباره اتحادیه اروپاست.

نظرات بینندگان