arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۵
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۲ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۰

در حاشیه پخش خبر تجاوز كاركنان BBC !

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شفاف نوشت:

در اخلاق اسلامی بر خلاف نمونه‌های غربی، بحث از عمل اخلاقی-غیراخلاقی بحث از یك فضای مبهم با مرزهایی غیرشفاف نیست. اسلام، مرزهای اخلاق را تعریف كرد و برای اجرای آن هم برنامه عملی تدارك دید. از این رو وقتی از از اخلاق حرفه‌ای در فضای اسلامی سخن به میان می‌آید، بحث از مبهمات نیست و بسیاری از پارامترهای آن در فقه مطرح و تبیین شده است. در این فضای روشن، حركت در بیرون از مرزهای اخلاقی گناهی نابخوشدنی است.

حركت در مرز اخلاق دینی بیش از آنكه یك وظیفه باشد، تقیه و استراتژی برای امتیاز ندادن به رقیب نیز هست. طمأنینه و اندیشه، لازمه یك جنگ رسانه‌ای است كه فضای غیراخلاقی آن را این موقعیت را از بین می‌برد. در آنجا بیش از اینكه وقت و هزینه صرف طراحی تاكتیك برای مقابله با حریف شود، سطح بحث را به مسائلی پیش و پا افتاده و جدل‌هایی بی‌فایده محدود می‌ماند.

پخش خبر تجاوز به یكی از كاركنان بی.بی.سی یكی از اخباری است كه علاه بر غیراخلاقی بودن، «گل به خودی» محسوب می‌شود. شنائت مزدوری برای انگلیس آنقدر عظیم هست كه نخواهیم وارد چنین بحث‌های پوچی شویم. كسانی كه مزدور كشورهای بیگانه هستند و به آتش‌افروزی و حرب علیه حكومت اسلامی می‌پردازند، قطعا معاندند. اما نه اخلاقی و نه عاقلانه است كه هر تهمتی كه می‌خواهیم را بر آنها روا داریم.

عده‌‌ای گمان می‌كنند كه جواز بی‌آبرو كردن مجرم به این معنی است كه هر تهمتی كه می‌شود را به او بست. حال آنكه بدان معناست كه جرم او را علنی كرد. اگر جرم كسی فعالیت علیه جمهوری اسلامی است، باید برای این جرم محاكمه شود و نه جرم دیگری؛ آنچنان كه طبق شرع مقدس اگر كسی محكوم به اعدام هم هست، ما حق تحقیر وی در مسیر رساندن وی به چوبه دار را هم نداریم. ما پیرو كسی هستیم كه هنگامی كه در جنگ صفین، لشكریانش در مقابل دشنام های لشكریان معاویه، زبان به دشنام آنان گشودند، آنان را از دشنام منع كرد و فرمود: «من خوش ندارم شما دشنام دهنده باشید».

دوستان رسانه‌ای، در پی تاكتیك توجیه وسیله با هدف، فراموش كرده‌اند، آنچه كه محور تلاش و جهاد ما به تبعیت از بنیانگذاران جمهوری اسلامی بوده است، حكم فرمایی اخلاق و اسلام است؛ اما در حالی كه ما در میانه این مبارزه، خود بر خلاف اسلام حركت كنیم، در واقع در حال تهی كردن هویت خود هستیم؛ ادامه این روند روزی خواهد بود، كه ما برای چیزی (اسلامی) تلاش می‌كنیم كه وجود ندارد.

از بی‌اخلاقی در فضای رسانه‌ای جز آتش‌افروزی چیزی نصیب كشور نمی‌شود. رسانه‌ای كه وارد فضای خصوصی افراد می‌شود، تنها عامل بی‌اعتمادی مردم را فراهم می‌آورد. وقتی فضای بی‌اخلاقی در رسانه‌ها حاكم شود، به خارج از كشور محدود نمی‌ماند و دامنه آن روزی خودی‌ها را خواهد گرفت. از این رو كنترل نكردن چنین رفتارهایی علاوه بر قرار گرفتن در موضع ضعف در مقابله با جبهه مزدوران بی.بی.سی، عواقب بدی را دامنگیر نظام رسانه‌ای كشور خواهد كرد.

زمین جنگ رسانه‌ای ما با غرب كجاست و چرا عده‌ای سعی دارند سطح تقابل ما و بی.بی.سی را به مسائل خاله‌زنكی محدود كنند؟ حركت رسانه معاند بی.بی.سی بعد از پخش آن مستند كذایی، بهانه كافی برای اثبات رذالتش را در اختیار ما قرار داد؛ مستندی ضعیف، نسبتا عجولانه كه حتی در روایت واقعیات مشخص تاریخی، همچون 18 تیر و ... حتی از نظر مخالفین جمهوری اسلامی نیز بی‌راهه رفته و غیرقابل اسناد است. بی.بی.سی با این حركت رادیكال، در حمله مستقیم، یك‌سویه و تك‌صدایی، خُرده ظاهر پوشالی بی‌طرفانه‌ای كه تا به امروز با بعضی برنامه‌های محاوره‌ای و به ظاهر چندسویه سعی در نمایش آن داشت، را از دست داد.

در عین حال، با این رفتار، بی.بی.سی حداقل امكان برگشت و بازگشایی دفتر خود در تهران را باید فراموش كند؛ این وضعیت هنگامی كه با سخت‌گیری قضایی درباره همكاری افراد داخل كشور با ایشان تشدید می‌شود؛ استناد اخبار، نفوذ و سرعت عمل این رسانه را كاهش خواهد داد، و از سویی این قطع ارتباط با وضعیت اجتماعی داخلی، در روندی آهسته و پیوسته ایشان را در ورطه تحلیل‌های غیر واقعی خواهد انداخت. با این روند این رسانه، كه ابتدا از روزنامه‌نگارانی نسبتا حرفه‌ای و تازه خارج شده از ایران و دارای اطلاعات نسبتا به روز از جو اجتماع و سیاست ایران، بهره می‌برد؛ تبدیل به یك بنگاه مبتذل رسانه‌ای همانند صدای آمریكا خواهد شد، و از رقبایی چون یورونیوز و الجزیره عقب خواهد ماند.

ولی حركت احساسی كه برخی از رسانه ها برای مقابله با بی.بی.سی شروع كرده اند ممكن است سبب كم شدن قوای خودی در مقابله با آن شود. در مقابل پخش خبر اثبات نشده تجاوز به یكی از كاركنانش سبب شده تا منسوبین به بی.بی.سی این روزها با ژست مظلومیت مشروعیت كسب كنند.

بی.بی.سی این روزها در حال تست زدن فضای رسانه‌ای حزب الله است. هرگونه پاسخ ما به آنها تحلیل می‌شود. این پاسخ عجولانه این پالس را به مزدوران رسانه‌ای غرب ارسال كرد كه می‌توانند با هدف گرفتن برخی مقدساتمان ما را از حركت عقلانی باز دارند. از همین رو ممكن است با بهانه‌های مختلفی مجددا این حركات را تكرار كنند.

پی‌نوشت:
لازم به ذكر است كه رسانه مبدا این خبر، همان رسانه‌ای است كه پیش از این تصاویر گرفته شده توسط یك پاپاراتزی از یك خانم با حجاب خارج از عرف را به خانواده یكی از كاندیداهای انتخابات 88 منسوب كرده بود؛ كه از طرف عقلای اصولگرا مورد اعتراض قرار گرفت.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
محسن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۴۹ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
69
10
بی بی سی=رسانه ی شیطان پلید
ناشناس
|
GERMANY
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
0
0
ما که نفهمیدیم این همه حرف زده ای چی گفتی !!!
بابا یک جمله خبر بگو و تمومش کن !
انگار کله گنجشک خورده و یا سرطان حرف زدن گرفته.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۰
1
1
ممنون انتخاب هر چند دل خوشی ازت ندارم چون نظراتو دل بخواهت منتشر میکنی اما این مظلبت تا حدودی خوب بود یک نسخشو هم برای تابناک جون بفرست
انتخاب رسانه مستقل
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
12
7
انتخاب از احساس مسئولیتت سپاسگذارم
تلخ
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۴:۰۲ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۱
1
1
تعجب میکنم از این همه بی حیایی و شناعت در اعلام نظر !!!وقتی میبینم به نظری که بی بی سی را رسانه ای پلید میداند اینقدر نظر منفی داده شده باخود میاندیشم که لابد از پذیرش یکی از گزینه های احتمالی هستم!1-انگلیس کشور دوست وبرادر و خیرخواه ایران است وتمام مورخین که از استعمارگریها ورفتارهای ضد انسانی آن گفته اند دروغگو بوده اند !!!2-انگلیس به خود میاندیشد و تمام دنیا را برای خود و مطامع شیطانیش میخواهد ولی نظر دهندگان محترم از آگاهی لازم واشراف بر تاریخ بی بهره اند3-نظر دهندگان از انگلیس حمایت میکنند چون خود انگلیسی اند ...با این وصف باید به سایت وزین انتخاب تبریک گفت که اینقدر قدرت در جذب مخاطب دارد !!حتی از انگستان4-نظر دهندگان از یک مرکز دستور و صد البته مزد میگیرند(به عبارت دیگر مزدورند!!!)5-یک تعداد بچه بدون آنکه از بار معنوی ومیزان تاثیر نظراتشان آگاه باشند صرفا به جهت بازی رای داده اند و اتفاقی از منفی استفاده کرده اند(به عبارت دیگر جاهلند!!)6-ایرانی جماعت از یک سوراخ هزار مرتبه هم گزیده میشود(به عبارت دیگر غافلند!!)حالا اگر دوستان احتمالات دیگری میشناسند بر آن بیفزایند تا آگاهتر شوم.والبته اگر مقبول مسئول سایت افتاد وخود را ایرانی دانست این نظر را به دیده اغماض منتشر کند.
نظرات بینندگان