arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۴ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

اوضاع گرد و غبار خوزستان بحرانی‌تر می‌شود/ انتقال توده جدید گرد و غبار عراق به ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به شکل‌گیری یک توده گرد و غبار جدید روی کشورعراق گفت: با نفوذ این توده به جنوب غرب و غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوضاع گرد و غبار خوزستان بحرانی‌تر می‌شود/ انتقال توده جدید گرد و غبار عراق به ایران

ایسنا نوشت: مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به شکل‌گیری یک توده گرد و غبار جدید روی کشورعراق گفت: با نفوذ این توده به جنوب غرب و غرب کشور شاهد کاهش کیفیت هوا در این مناطق خواهیم بود.

احد وظیفه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز در غالب مناطق کشور جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود که در اغلب مناطق همراه با افزایش دما خواهد بود.

وی افزود: امروز در مناطقی از جنوب غرب و جنوب کشور گرد و غبار وجود دارد که به تدریج از غلظت آن کاسته می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در مناطق شرق و جنوب شرق کشور در بعضی ساعات وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه از بعدازظهر امروز تا اواسط وقت فردا (۳ بهمن ماه) در استان‌های گیلان و اردبیل، وزش باد شدید جنوبی پیش‌بینی می‌شود. در این مدت افزایش دما در سواحل دریای خزر بین ۴ تا ۶ درجه رخ خواهد داد.

وی تاکید کرد: بعدازظهر فردا با گذر موج تراز میانی جو در برخی مناطق غرب، شمال غرب و زاگرس مرکزی و در اواخر وقت سه‌شنبه و روز چهارشنبه (۴ بهمن) در دامنه‌های جنوبی البرز افزایش ابر، وزش باد و بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: امروز و فردا در اغلب مناطق کشور افزایش دما پیش‌بینی می‌شود که در مناطق شرق و جنوب شرق کشور بین ۵ تا ۱۰ درجه خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در پایان گفت: آسمان تهران فردا (۳ بهمن‌ماه) کمی ابری همراه با غبار محلی در اواخر وقت افزایش ابر با احتمال بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز بین ۱۵ و ۵ درجه سانتیگراد خواهد بود. همچنین تهران در روز چهارشنبه (۴ بهمن ماه) نیمه ابری با بارش پراکنده، به‌تدریج کاهش ابر و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

نظرات بینندگان