arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۲۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶

سایه تبعیض جنسیتی بر سر زنان آمریکا

در اولین سالگرد آغاز به کار ترامپ صدها هزار نفر از مردم این کشور به خصوص زنان علیه او به خیابان‌ها آمدند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدها هزار امریکایی با محوریت زنان در 250 شهر امریکا در اعتراض به سیاست‌ها تبعیض جنسیتی و نژادپرستانه ترامپ به خیابان‌ها آمدند. موضوع عمده سخنرانی‌ها در این تظاهرات نیز انتقاد از سیاست‌های زن‌ستیزانه ترامپ بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در آستانه انتخابات حساس میان دوره‌ای کنگره زنان و حامیان آن‌ها در ایالت‌های واشنگتن، شیکاگو و کالیفرنیا و دیگر نقاط، در تلاش برای ایفای نقشی فعالانه در ایجاد تغییر در سیاست‌گذاری‌های دولت امریکا در خیابان‌ها تجمع کردند و علیه دیدگاه‌های ترامپ شعار دادند. گفته شده، اعتراض‌های امسال که با محوریت تبعیض‌های جنسیتی علیه زنان بوده، تحت‌ تاثیر جنبش‌های حمایتی زنان وسعت بیشتری داشته است.

 

جنبش «من هم همینطور» و اعتراض به سوء‌رفتارهای جنسی

 

بسیاری از اعتراض‌های امسال از جنبش «من هم همینطور» الهام گرفته بودند. جنبشی که در اعتراض به سوء‌رفتارهای جنسی، آزار و اذیت و حمله تهاجمی از سوی مردان در رده‌های بالای دولت، رسانه‌ها و نهادهای تفریحی و سرگمی تشکیل شده است. سیاستمداران دموکرات و فعالان ترقی‌خواه در بسیاری از اجتماعات از جمله در واشنگتن سخنرانی کردند. یکی از آن‌ها تام پرز رییس کمیته ملی دموکراتیک است که گفته: «زنان هسته‌ اصلی حزب دموکرات هستند و رهبران این حزب در برابر دونالد ترامپ، مایک پنس و قانون‌گذاران جمهوری‌خواه سراسر این کشور که به صورت بی‌سابقه‌یی به حقوق زنان و خانواده‌های کارگر حمله می‌کنند، خواهند ایستاد.»

یک تظاهرات‌کننده 39 ساله به رویترز گفت: «فکر نمی‌کنم این دولت کاری انجام بدهد که به نفع زنان باشد.» روزنامه گاردین تعداد شرکت‌کنندگان در این رشته از تظاهرات را بیش از 120 هزار نفر خواند که با توجه به افشای فسادهای جنسی ترامپ، خواستار ادامه افشاگری‌ها درباره آزارها و حملات جنسی وی شدند.

 

واکنش توئیتری ترامپ به تظاهرات زنان علیه سیاست‌ها تبعیض جنسیتی

 

ترامپ، در واکنش به تظاهرات‌ سراسری زنان در توئیتی نوشت: «هوای سراسر کشورمان مطبوع است و روز فوق‌العاده‌ای است تا زن‌ها راهپیمایی کنند. برای جشن گرفتن رویدادهای مهم تاریخی، موفقیت‌های اقتصادی و ثروت‌های ایجاد شده ظرف 12 ماه گذشته به بیرون بیایید که شاهد پایین‌ترین نرخ بیکاری زنان در 18 سال گذشته بوده‌ایم.»

منبع: فارس
برچسب ها: زنان آمریکا
نظرات بینندگان