arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۶۷۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۹ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

تعطیلی دولت آمریکا پایان یافت

کنگره آمریکا با رای مثبت خود برای پایان دادن به تعطیلی سه روزه دولت آمریکا، موجب شد فعالیت دولت ترامپ از امروز (سه‌شنبه) به حالت عادی بازگردد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کنگره آمریکا با رای مثبت خود برای پایان دادن به تعطیلی سه روزه دولت آمریکا، موجب شد فعالیت دولت ترامپ از امروز (سه‌شنبه) به حالت عادی بازگردد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بعد از این اتفاق مدعی پیروزی در مناقشه با دموکرات‌ها در واشنگتن شده است.

مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پس از آنکه مشخص شد دموکرات‌های سنا پس از کسب تضمین جمهوری‌خواهان برای رای دادن به یک طرح مهاجرتی در هفته‌های آینده، دیگر مخالفتی با طرح بودجه فدرال ندارند، یک رای‌گیری برگزار کرده و با 266 رای مثبت به 150 رای منفی بودجه دولت فدرال را تمدید کردند.

بعد از این رای‌گیری دونالد ترامپ دوشنبه شب این لایحه را امضا کرده و از امروز(سه‌شنبه) عملیات دولت آمریکا به وضع عادی برمی‌گردد.

پل راین، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به همکارانش گفت: من می‌دانم که خیال همه از بابت اینکه این مناقشه پایان یافته راحت شده است. بن‌بست بر سر طرح بودجه فدرال آمریکا از یک هفته پیش تاکنون در واشنگتن مشکل ساز شده و علت اصلی این مناقشه مربوط به اختلاف کاخ سفید با قانونگذاران آمریکایی بر سر سیاست مهاجرتی بوده است.

در همین راستا دو حزب اصلی آمریکا پیش از رسیدن به توافق جدال شدیدی با یکدیگر پیدا کرده بودند.

ترامپ در یک بیانیه گفت: من خرسند هستم از اینکه دموکرات‌های کنگره سر عقل آمده‌اند.

گفته شد که دموکرات‌ها بعد از آن تصمیم به پایان دادن به تعطیلی سه روزه دولت آمریکا گرفتند که در روند مذاکراتشان با جمهوری‌خواهان بر سر سرنوشت طرح حمایتی از مهاجران جوان یعنی داکا پیشرفت به دست آوردند.

بعد از آنکه دموکرات‌ها حمایتشان مشخص شد لایحه‌ای که بودجه دولت آمریکا را تا 8 فوریه تامین می‌کند، به آسانی در سنا نیز تصویب شد. در چند روز گذشته نسخه‌های مختلف این لایحه بودجه در سنا به بن‌بست خورده بودند.

پیش از این ترامپ گفته بود که تنها زمانی طرح اصلاحات مهاجرتی را با دموکرات‌ها مورد توافق قرار می‌دهد که خواسته‌های او در آن از جمله ساخت دیوار در مرز مکزیک لحاظ شده باشد.

او گفته بود ما تنها زمانی توافق بلندمدت درباره مهاجرت حاصل خواهیم کرد که برای کشور ما خوب باشد.

چاک شومر، دموکرات ارشد سنای آمریکا اعلام کرد که حزبش با جمهوری‌خواهان رای به پایان تعطیلی دولت خواهد داد اما در عین حال ترامپ را از انتقادهایش بی‌نصیب نگذاشت.

شومر گفت: کاخ سفید طی روز یکشنبه از وارد شدن به مذاکرات خودداری کرد. ما شاهد بودیم که این رئیس‌جمهور در اینجا در حاشیه قرار گرفته است.

برچسب ها: ترامپ
نظرات بینندگان