arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۰۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

خانه پروين اعتصامي تنها 7 روز ديگر زنده است

تا 7 روز ديگر نشاني از خانه تاريخي پروين اعتصامي برجاي نمي ماند. بر اساس شنيده ها قرار است اين خانه تاريخي به زودي تخريب شده و به جاي آن مجتمع تجاري ساخته شود. معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي در اين باره مي گويد که همزمان با خروج اين اثر تاريخي از ثبت ديوان عدالت اداري حکم ساخت مجتمع تجاري را به مالکان اين خانه تاريخي داده است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاري ميراث فرهنگي- خانه پروين اعتصامي 7 روز بيشتر تا نابودي نهايي فاصله ندارد. شنيده ها حاکي از آن است که مالکان اين خانه تصميم دارند طي هفته آينده، تخريب اين خانه تاريخي که يادمان شاعره معروف کشورمان است، را آغاز کنند و مالکان اين خانه مجوز ساخت مجتمع تجاري در اين مکان را هم از شهرداري گرفته اند. مسعود علويان صدر، معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي به CHN در مورد اين شنيده ها مي گويد که مالکان اين خانه همزمان با خروج اين اثر از ثبت حکم ديوان عدالت اداري براي ساخت مجوز را هم گرفته اند.
 
تا 7 روز ديگر نشاني از خانه تاريخي پروين اعتصامي برجاي نمي ماند. بر اساس شنيده ها قرار است اين خانه تاريخي به زودي تخريب شده و به جاي آن مجتمع تجاري ساخته شود. معاون حفظ و احياي سازمان ميراث فرهنگي در اين باره مي گويد که همزمان با خروج اين اثر تاريخي از ثبت ديوان عدالت اداري حکم ساخت مجتمع تجاري را به مالکان اين خانه تاريخي داده است.
 
به نظر مي رسد که اين مالکان جواز ساخت مجتمع تجاري را از شهرداري گرفته اند. مسعود علويان صدر به CHN مي گويد:با حکمي که ديوان عدالت اداري در مورد خانه هاي تاريخي صادر مي کند، تمام قوانين حاکم بر ثبت از اين خانه برداشته مي شود.
 
اين در حالي است که خانه پروين اعتصامي به عنوان خانه مشاهير در زمره ميراث ملي قرار گرفته بود ولي به دنبال خروج آثار تاريخي از ثبت ، اين خانه نيز به حکم ديوان عدالت اداري از ثبت خارج شد. خانه پروين اعتصامي در بافت تاريخي پايخت است. اين خانه در صورت حمايت سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري مي توانست، براي هميشه ماندگار شود
نظرات بینندگان