arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۲ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد

سخنگوی شرکت "اسپیس‌ایکس" طی بیانیه‌ای اعلام کرد تمام مراحل تست و آماده‌سازی سنگین‌ترین موشک تاریخ به دلیل تعطیلی دولت آمریکا به حالت تعلیق درآمده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آزمایش فالکون هوی، سنگین‌ترین موشک تاریخ متوقف شد

سخنگوی شرکت "اسپیس‌ایکس" طی بیانیه‌ای اعلام کرد تمام مراحل تست و آماده‌سازی سنگین‌ترین موشک تاریخ به دلیل تعطیلی دولت آمریکا به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، آماده‌سازی موشک "فالکون هوی" که قرار بود اواخر همین ماه پرتاب شود بر اثر تعطیل شدن دولت آمریکا متوقف شده است.

"جان تیلور"، سخنگوی اسپیس‌ایکس به انگجت اعلام کرد: ما مشتاقانه آزمایشات موتورهای احتراق بزرگترین موشک فضایی تاریخ را طی چند هفته گذشته انجام دادیم تا پرتاب این موشک بیش از این به تعویق نیافتد. اما اکنون به نظر می‌رسد که ما باید کمی بیشتر صبر کنیم.

اسپیس‌ایکس تایید کرده است که این آزمایشات به دلیل تعطیل شدن دولت ایالات متحده آمریکا تحت تاثیر قرار خواهد گرفت و تا زمانی که فعالیت دولت از سر گرفته نشود، این آماده‌سازی‌ها صورت نخواهد گرفت.

"تیلور" افزود: ما امیدواریم که کنگره سریعا اختلافات خود را حل کند و شرکای ما در نیروی هوایی و ناسا را در انجام کارهای مهم خود در اسرع وقت یاری کنند. این تعطیلی برنامه پرتاب "فالکون هوی" را تحت تاثیر قرار خواهد داد که برای ماموریت‌های آینده مهم است.

این امر همچنین بر روی ماموریت‌های مشتریان ما از جمله متحدان مهم بین‌المللی که قرار است مدت کوتاهی از پایگاه نیروی هوایی "کیپ کاناورال" و "وندنبرگ" استفاده کنند، همچنین بر روی ماموریت‌های دو ماه آینده به منظور تجهیز مجدد ایستگاه بین‌المللی فضایی تاثیر می‌گذارد.

در حالی که اسپیس‌ایکس یک شرکت خصوصی است، به حمایت دولت برای آزمایش‌ها و پرتاب‌ها متکی است.

در حالی که اسپیس‌ایکس در ابتدا تصور می‌کرد مراحل آماده‌سازی "فالکون هوی" در خلال تعطیلی دولت ادامه یابد، عدم پشتیبانی نیروی هوایی منجر به این شد که شرکت نتواند آزمایشات را ادامه دهد.

اسپیس‌ایکس امیدوار بود که تا پایان ماه ژانویه "فالکون هوی" را پرتاب کند، اما اکنون بعید به نظر می‌رسد.

تست موشک که روی پد قرار گرفته و تمام 27 موتور احتراق آن باید به صورت همزمان فعالیت کنند، یک گام ضروری برای تعیین تاریخ پرتاب است.

هر چند که دولت آمریکا امروز فعالیت خود را از سر گرفت، اما بدون شک این اتفاق موجب تاخیر در برنامه پرتاب "فالکون هوی" شد.

نظرات بینندگان