arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۳ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

تاکید کمیته ملی المپیک برای حل مشکلات مالی فدراسیون ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخستین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک بعد از برگزاری انتخابات هفته گذشته این کمیته به ریاست «سید رضا صالحی امیری» برگزار و در این جلسه بر حضور قدرتمندانه کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا و حل مشکلات مالی فدراسیون ها تاکید شد.

به گزارش انتخاب، نخستین نشست هیات اجرایی کمیته ملی المپیک با ریاست سید رضا صالحی امیری، شاهرخ شهنازی دبیرکل، طاهره طاهریان و فضل الله باقرزاده نواب رئیس، کیکاووس سعیدی خزانه دار، محمد علیپور، سید محمد دادگر، مجید کیهانی، مجید شایسته، سید عبدی افتخاری و هادی ساعی بعنوان اعضای هیات اجرایی برگزار شد.

«شاهرخ شهنازی» دبیرکل کمیته ملی المپیک درخصوص این جلسه گفت: محور اصلی نشست امروز، حضور قدرتمندانه کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا بود که با توجه به برنامه ریزی و فعالیت رقیبان آسیایی، هیات اجرایی نیز اولویت خود را بر حمایت از کاروان و پیگیری امور آماده سازی رشته های اعزامی به این دوره از بازیها گذاشت.

وی اظهار داشت: در ادامه این نشست گزارشی از جلسات برگزار شده در ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک به اعضای هیات رئیسه و هیات اجرایی ارائه و مقرر شد تا تمام اعضا از نهایت ظرفیت و توان برای حمایت از اعزام کاروانی آماده در جهت کسب نتایج مطلوب استفاده کنند.

شهنازی ادامه داد: موضوع مهم دیگر، لزوم تدوین برنامه راهبردی و کارشناسانه چهار ساله برای رشد و اعتلای ورزش کشور تا سال 2020 و 1400 بود تا نقشه راه و سند اجرایی کمیته ملی المپیک باشد که مقرر شد شورای علمی کمیته طرح مذکور را تا پایان سال آماده و به هیات اجرایی ارائه کند تا بعد از تصویب، اجرایی شود.

شهنازی به تعامل با دولت، وزارت ورزش و جوانان، نهادها و سازمان های حامی ورزش تاکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی که فدراسیون ها با آن دست به گریبان هستند، تامین منابع مالی لازم برای آماده سازی ورزشکاران جهت حضور در بازی های آسیایی 2018 مورد توجه و تاکید ویژه قرار گرفت تا برای رفع این مشکل ضمن تامین منابع مالی از طریق دولت و سایر منابع، اقدامات عاجل در این زمینه از سوی کمیته صورت پذیرد.

دبیرکل کمیته ملی المپیک در خاتمه تصریح کرد: در فرصت باقی مانده تا بازی های المپیک زمستانی پیونگ چانگ حمایت های لازم از کاروان اعزامی کشورمان به این رقابتها صورت خواهد گرفت و اگر چه همچون گذشته انتظار مدال آوری وجود ندارد ولی امیدواریم کاروان جمهوری اسلامی ایران در این بازی ها، حضور آبرومندانه ای داشته باشد و کمیته هم برای تحقق این امر حمایت های لازم را خواهد داشت.

نظرات بینندگان