arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۸۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۶

در گردهمایی امروز مدیران صنعت برق چه گذشت؟

نزدیک شدن به پایان سال و اوج گرفتن بحران خاموشی، مدیران برقی را امروز دور هم جمع کرد تا در مورد این مساله به بحث و گفت‌وگو بپردازند و مشکلات و چالش های این صنعت رامورد ارزیابی قرار دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هوشنگ فلاحتیان که تا چند روز پیش معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی بود، امروز با عنوان مشاور وزیر سخن گفت و شرایط فعلی صنعت برق را تشریح کرد.
وی همچنین اظهار کرد: ظرفیت نیروگاه ها از سال 1392 تاکنون از ۶۹ هزار مگاوات به ۷۹ هزار مگاوات رسیده که این رقم تا قبل از زمان اوج مصرف یعنی تابستان سال آینده به ۸۰ هزار مگاوات خواهد رسید.
پس از آن همایون حائری - معاون فعلی وزیر نیرو در امور برق - از برنامه وزارت نیرو برای توسعه تجدید پذیرها گفت و وعده داد که تا پایان دولت دوازدهم نزدیک به ۲۰ هزار مگاوات ظرفیت جدید نیروگاهی که حدود ۴۰۰۰ مگاوات آن از محل انرژی‌های نو است، به بهره برداری برسد.
علاوه بر این وی در حاشیه این برنامه در پاسخ به سوال ایسنا صراحتا اعلام کرد که وزارت نیرو برنامه ای برای افزایش قیمت برق ندارد.
وزیر نیرو نیز که تنها به سخنرانی در مراسم اکتفا کرد و حاضر به پاسخگویی به خبرنگاران نشد، درباره شرایط آب و برق هشدار داد و اعلام کرد که امسال مشکلاتی در هر دو حوزه گریبانگیر وزارت نیرو خواهد شد .
پس از هشدارهای وزیر، آرش کردی - مدیر عامل توانیر - با خضور در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص وضعیت برق در تابستان و اینکه آیا صنعت برق به دنبال قطع و جریمه مشترکان پر مصرف است گفت: در صورتی که در فصل تابستان با مشکل تولید و تامین برق مواجه شویم، در مورد مشترکانی که بیش از حد دیماند (بسته به نوع قرارداد مصرف) برق مصرف کنند، صنعت برق می‌تواند پس از صدور چندین اخطار در فواصل زمانی مختلف، نسبت به قطع برق این مشترکان اقدام کند.
همچنین مجری طرح برق روستایی در جمع خبرنگاران از برق‌دار شدن ۴۰۰ روستای زیر ۱۰ خانوار تا پایان سال ۱۳۹۶ خبر داد و گفت: برای این منظور ۹۰ میلیارد تومان سرمایه در نظر گرفته شده است.
همایش مدیران ارشد برق امروز سه‌شنبه با حضور مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌های برق سراسر کشور در پژوهشگاه نیرو برگزار شد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان