arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶

انتقاد مرکل از سیاست های اقتصادی ترامپ

صدراعظم آلمان طی سخنانی با انتقاد تلویحی از سیاست های اقتصادی ترامپ، خواستار کنار گذاشتن تفکر ناسیونالیستی و انزوا گرایی در جهان شد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز طی سخنانی که در اجلاس مجمع اقتصادی جهان در داووس مطرح کرد، بازگشت به ناسیونالیسم را خطری جدی توصیف کرده و تاکید کرد که جهان نباید بار دیگر به سمت ناسیونالیسم سوق پیدا کند.

بر اساس این گزارش، وی با اشاره به دو جنگ جهانی پشت سر گذاشته شده در جهان و انتقاد تلویحی از افکار ترامپ گفت: ما شاهد ناسیونالیسم، عوامفریبی و فضای قطبی شدن در بسیاری از کشورها هستیم. ما معتقدیم منزوی شدن کمکی به ما نخواهد کرد. ما معتقدیم نیازمند همکاری هستیم و نگاه به داخل پاسخ ما نیست.  

در همین حال، «پائولو جنتیلونی» نخست وزیر ایتالیا نیز طی سخنانی در اجلاس داووس خواستار همکاری چندجانبه به جای انزوا شده و نسبت به زیرسوال بردن آن هشدار داد.

نخست وزیر ایتالیا همچنین با انتقاد از سیاست های اقتصادی ترامپ افزود: خواست رهبران سیاسی برای دفاع از شهروندان، کارخانه ها و اقتصادشان کاملا مشروع و قابل درک است. من به تمامی آنها احترام می گذارم. اما در این میان محدودیت هایی هم وجود دارند. 

منبع: مهر
نظرات بینندگان