arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۱ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

دیدار العبادی و بارزانی در داووس / دفتر العبادی: بر اهمیت تحویل نفت اقلیم به بغداد تاکید شد

نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان این کشور در جریان دیدار مشترک بر اهمیت احیای تمامی قدرت‌های دولت فدرال در اقلیم تاکید کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر عراق و نخست وزیر اقلیم کردستان این کشور در جریان دیدار مشترک بر اهمیت احیای تمامی قدرت‌های دولت فدرال در اقلیم تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه سومریه نیوز ، دفتر اطلاع رسانی حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای گفت: حیدر العبادی در حاشیه اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس با نیچروان بارزانی، نخست وزیر اقلیم کرستان عراق و قـباد طالبانی، معاون وی دیدار کرد.

در این بیانیه آمده است: در جریان این نشست طرفین بر نتایج به دست آمده در دیدار اخیر در بغداد تاکید کردند که شامل مسائل مهمی از جمله حفظ یکپارچگی، حاکمیت عراق و اینکه شهروندان اقلیم بخشی از ملت عراق هستند، اهمیت احیای قدرت و حاکمیت دولت فدرال بر اقلیم از جمله گذرگاه‌های مرزی و فرودگاه‌ها، تداوم فعالیت کمیته‌های ویژه گشایش فرودگاه‌ها بعد از تکمیل تمام اقدامات و بازگشت کامل حاکمیت فدرال بر این منطقه و همچنین تحت کنترل بودن مرزهای بین‌المللی از سوی دولت فدرال به عنوان بخشی از اختیارات انحصاری آن می‌شد.

در این بیانیه عنوان شده است که طرفین بر پایبندی به مرزهای اقلیم طبق قانون اساسی، اهمیت تحویل نفت استخراج شده به مقامات فدرال ، انحصاری بودن صادرات نفت از سوی دولت فدرال و از طریق شرکت سومو، تکمیل فعالیت کمیته‌هایی که حقوق کارکنان اقلیم را بررسی می‌کنند و تسریع در روند انجام آن و ضمانت پرداخت حقوق کارمندان اقلیم و تحت نظارت بودن این روند از سوی نهاد نظارت مالی فدرال تاکید کردند.

برچسب ها: العبادی
نظرات بینندگان