arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

ابتکار فدراسیون فوتبال ترکیه برای جلوگیری از خشونت در ورزشگاه ها/ورود آقایان ممنوع!

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


فدراسیون ترکیه روش جدیدی را برای جلوگیری از خشونت و درگیری در بازیهای فوتبال و ورزشگاه های محل برگزاری این بازیها تجربه می کند. آنها در ابتکاری جالب، قصد دارند در مورد تیمهایی که به هر دلیلی به بازی بدون حضور تماشاگر محکوم می شوند، به جای ممنوعیت کامل ورود تماشاگران، فقط جلوی ورود آقایان را به ورزشگاه بگیرند و در عوض به خانم‌ها و بچه ها اجازه حضور رایگان در محل برگزاری این بازیها را بدهند.

طبق قوانین جدیدی که به تصویب اتحادیه فوتبال ترکیه رسیده، فقط خانم‌ها و بچه های زیر 12 سال مجاز به حضور در بازیهای تیمهایی هستند که به دلیل بدرفتاری از حضور تماشاگران محروم شده اند.

روز سه شنبه، باشگاه فنرباغچه، برای اولین بار این ابتکار را عملی کرد. این باشگاه بلیت رایگان به هواداران خود می داد، در روزی که بیش از 41000 زن و کودک در دیدار این تیم مقابل مانیساسپور در استانبول حضور یافتند. خانم‌ها در چندین صف در اطراف ورزشگاه «اسکورو ساراکوگلو» حضور داشتند و بچه های خود را که لباسهای تیم محبوبشان را به تن داشتند به همراه می بردند، تا بتوانند به تماشای بازی تیم محبوب خود بپردازند.

قبل از این بازی، بازیکنان فنرباغچه و مانیسا اسپور، گلهایی را به سمت هواداران خود پرتاب کردند و تیم مهمان به جای هو کردن‌های معمول با تشویق مورد استقبال هواداران میزبان قرار گرفت.

«الکس ده‌ سوسا» کاپیتان فنرباغچه در این مورد گفت: «این خاطره برای همیشه در ذهن من خواهد ماند. کمتر پیش می آید که شما این همه خانم و کودک را در یک بازی ببینید..»«عمر آیسان» هافبک مانیساسپور هم گفت: «جو بسیار خوب و مطلوبی بود.»

همه هواداران توسط نیروهای پلیس زن مورد بازرسی قرار گرفتند. یکی از خانمهای عضو هیات مدیره فنرباغچه گفت: «این یک روز واقعا تاریخی است. برای اولین بار در جهان، فقط خانمها و بچه ها یک بازی فوتبال را دیدند. این خانمها همه شعارهای تیم را می دانند و همان شعارها و سرودها را با یکدیگر برای تشویق تیمشان می خوانند.»

در ماه جولای، بعد از اینکه هواداران فنرباغچه در دیدار مقابل شاختار دونتسک اوکراین به زمین ریختند، به انجام دو بازی بدون حضور تماشاگران محکوم شدند. در آن بازی تماشاگران همچنین به خبرنگاران هم بابت پوشش اخبار مربوط به تبانی در این تیم، حمله کردند. این هفته، فدراسیون فوتبال ترکیه این حکم و در کل این قانون را عوض کرد تا در بازیهایی که تیمها محروم از حضور تماشاگران می شوند، فقط خانم‌ها و بچه ها مجاز به حضور در ورزشگاه باشند.

«عزیز ییلدیریم» رئیس باشگاه فنرباغچه یکی از 30 مظنونی است که بابت ماجرای تبانی در بازداشت به سر می برد و حالا این باشگاه با خطر پس گرفتن عناوین قهرمانی و سقوط احتمالی به دسته پایین تر مواجه است. این باشگاه همچنین شانس حضور در لیگ قهرمانان اروپا در این فصل را نیز از دست داد.

* خبر
نظرات بینندگان