arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

فتح‌الله‌زاده: می‌شد پرسپولیس را 6تایی کنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

هاد اشراقی - سعید اکبری:پیش از غروب آفتاب، منظره پیش روی پنجره، تهران دودآلود است. حاجی می‌نشیند روبه‌روی فضای باز شهر. پنجره‌ها که بسته است، صدای شهر به درون اتاق هجوم نمی‌آورد. بلند می‌شود، زیرانداز معروفش را می‌آورد. می‌نشیند، نفس عمیقی می‌کشد. پیغام می‌دهد مصاحبه را شروع کنیم، بعد از تولد دوباره‌اش در استقلال. علی فتح‌ا...‌زاده لبخند می‌زند و می‌گوید: «حاجی‌جان، چه خبر؟ دیدید دربی را بردیم؟ هم گفته بودم مجیدی گل می‌زند و هم جباری.» با او از ریاست فدراسیون فوتبال شروع می‌کنیم و به شاخه‌های دیگری هم می‌رویم. مصاحبه که تمام می‌شود، حاجی قبل از رفتن یک تیتر خیلی خوب می‌دهد، لبخندزنان: «من برای استقلال از مجیدی مفیدترم.»

نوستراداموس فوتبال ایران نیستم

*کفاشیان یک بار گفت بهترین جانشین برای من، علی فتح‌ا...‌زاده است. شوخی می‌کند یا جدی می‌گوید؟

جدی می‌گوید. با هم که حرف می‌زنیم خیلی من را تشویق می‌کند. بعد از مجمع فدراسیون فوتبال سر ناهار به او گفتم داری شوخی می‌کنی؟ گفت نه. گفت انصافاً خوشحال می‌شوم تو رئیس شوی ولی به هر حال در فوتبال زاویه دید آدم‌ها فرق می‌کند. اگر یک روز سرم خلوت شد این 20 سالی که رفتم صداوسیما فیلم مصاحبه‌هایش را می‌آورم و می‌بینم. خیلی جاها شده حرف زده‌ام ولی 10 سال بعد حرفم درست از آب درآمده است.

*مثال می‌زنید؟

بله، درباره همین حق رایت تلویزیونی. مطالبش را که بیاورید و تحلیل بکنید، می‌بینید چقدر مرا مسخره کرده‌اند. الان ولی به این موضوع جامه عمل پوشیده شده. چیزهای دیگر هم بود. درباره همین فدراسیون روزی که این کارها را کردیم و تغییرات ایجاد کردیم من رفتم برنامه 90. ده سال قبل بود.

*یعنی می‌خواهید بگویید نوستراداموس فوتبال ایران هستید؟

نه نوستراداموس نیستم. من پیش‌بینی نمی‌کنم که، علمی حرف می‌زنم. یعنی روشن است. 10 سال پیش از من پرسیدند که این انتخابات خوب شد، گفتم از نظر من این انتخابات نیست، این به نوعی انتصابات خفیف است. شاکله و پروسه کار را گفتم. یعنی درباره رئیس نبود. گفتم این انتخابات واقعی نیست. شما می‌دانید که ما به‌طور واقعی می‌توانیم آدم‌های خود را انتخاب کنیم. آدم‌های ارگان‌های دیگر دخیل هستند. اگر یادتان باشد من اولین مدیری بودم که اسپانسر را روی لباس تیم‌ها زدم.

*شما الان پرتجربه‌ترین مدیرعامل لیگ هستید و به عنوان عضو هیأت رئیسه قبول دارید ما در فدراسیون ایراد زیاد داریم.

چون اولین دوره است، فدراسیون را به این شکل اداره می‌کنیم. سابق بر این ما یک رئیس داشتیم او از دربان تا معاونین را خودش انتخاب می‌کرد اما الان اگر شما کار گروهی نداشته باشید، در این پروسه نمی‌توانید کار کنید.

*این به معنای اقتدار نداشتن که نیست.

این هست. شما هر جا کاریزمای کار خودت را داشته باشی، ضربه می‌خوری. فوتبال نوعاً ریسک‌هایی را می‌خواهد. بعضاً جواب می‌دهد و بعضاً نمی‌دهد. ما هفته گذشته به تراکتور باختیم. هجمه شدیدی علیه ما راه انداختند و هی اصرار می‌کردند ما وضعیت بحرانی داریم. من گفتم اگر اول جدول در بحرانیم، پس تیم‌های پانزدهم و شانزدهم چی هستند. دیدم دارند تخریب می‌کنند تیم ما را. به خاطر همین تعمداً گفتم پرسپولیس را چهارتایی می‌کنیم در حالی‌که پرسپولیس تیم محلی نیست که بخواهیم این همه به آنها گل بزنیم. حتی برای ناهار که رفتم بهتاش فریبا گفتن ان‌شاءالله یک بر صفر بازی را می‌بریم. گفتم یک بر صفر یعنی چی؟ اگر می‌خواهید با این نتیجه ببرید، اصلاً نروید به زمین.

*شما قبل از دربی گفتید تیم سیزدهم جدول را بردن، پاداش ندارد!

البته من این را گفتم و به نویسنده هم گفتم بنویس شوخی است. دوستان هم به خودشان نگیرند. گفتم می‌خواهم جذابیت بازی زیاد شود ولی واقعاً عصبی شدم جلوی بهتاش. گفتم اگر یک بر صفر می‌خواهید ببرید اصلاً شما را برای چی آوردیم؟ گفتم ما باید 4 تا بزنیم. گفت به پرسپولیس 4 تا بزنیم؟ گفتم کم کم سه تا. من با این حرف‌ها کار کردم روی فکر بازیکنان. اینطوری شد که من برای پنجمین بار دربی را بردم!

*آخرین باری که پیش شما آمدیم، قبل از بازی با النصر عربستان بود. اگر یادتان باشد گفتید مجیدی دو گل می‌زند، حالا هر چند مجیدی یک گل زد و صعود هم نکردید به مرحله دوم. این نوع روحیه دادن شما خیلی جالب است. انگار روی مظلومی هم تأثیر گذاشته‌اید.

بله، من از بازی تراکتور فهمیدم که پرویز مظلومی فرق کرده است. برای آنکه زمانی که 2 بر 2 شدیم می‌توانست بازی را مساوی تمام کند ولی تعویض هجومی کرد. درست است باختیم.

*ولی شما در VIP ناراحت بودید.

من به یک تعویض اعتراض داشتم.

*سر کدام بازیکن؟

من فقط گفتم باید کرار را عوض کند چون هم مریض بود و هم نمی‌توانست خوب بازی کند ولی در کل من خوشحال شدم از آن شکست چون دیدم مظلومی روحیه تهاجمی پیدا کرده است. شما ارنج ما را دیدید جلوی پرسپولیس؟ مزدش را هم گرفت. البته من جاهایی حق می‌دهم به مظلومی چون حساسیت زیاد است و باری که روی دوش او است، شاید روی دوش کس دیگری نباشد.

*بعد از بازی با تراکتورسازی هم ایشان خیلی قاطع گفت دربی را می‌برید.

بله، من اصلاً تعجب کردم. گفت با قدرت می‌گویم می‌بریم. من گفتم اگر ببازیم هم با این قاطعیتی که او گفت، برنده شده‌ایم!

*با بردن دربی، پرویزخان تا آخر سال هست.

ببینید ما سال قبل تیم خیلی ضعیفی را گرفتیم. دوم کردن آن تیم هنر می‌خواست. بنده خدا خوب نتیجه می‌گیرد ولی چون کمی هجومی بازی می‌کرد، هوادار دوست نداشت. الان اما فرق می‌کند. فکر کنم به زودی خیلی محبوبتر بشود.

*محبوب‌تر از شما؟!

امثال من در فوتبال کم است. معمولاً هوادار، بازیکن و سرمربی را دوست دارد ولی نمی‌دانم چرا اینقدر بین هواداران محبوب هستم.

*البته بخش زیادی را مدیون گرفتن ستاره‌ها هستید.

بله، طرفدار از خریدن ستاره خیلی خوشش می‌آید. من یادم نمی‌آید در نقل و انتقالات بازنده باشم. هر کی را گفته‌ایم، گرفته‌ایم. اگر من سال قبل یک ملاقات با خسرو داشتم، نمی‌گذاشتم بروم. شما ببینید این کاری که امسال ما کردیم، خیلی بزرگ بود. ما حیدری را گرفتیم که با سپاهان قرارداد داشت. این همه بازیکن خوب دیگر هم گرفتیم.

*این باعث شد دیگر نتوانند شما را هم از استقلال تکان بدهند.

ببینید من را عوض کردن سخت نیست چون من وقتی از استقلال می‌روم دیگر حاشیه درست نمی‌کنم. شما حساب کن، سالی که من تیم را بستم، چقدر تیم خوبی بود ولی بیرونم کردند.

*ولی عقل مردم به چشم‌شان است.

برای من مهم این است که استقلال موفق باشد. من عملاً این را ثابت کردم. در روزنامه‌تان هی می‌نویسید در روزنامه خودش عکسش را کی زند. شما الان پرسپولیس را بیاورید با استقلال جوان. بشمارید ببینید عکس کی بیشتر است؟

*ولی شما جام زیاد دارید.

وقتی شما مدیر عامل می‌شوید، می‌شود نزنید؟ همه چیز به من ختم می‌شود. من گفتم دوستان من را می‌بینند، گله می‌کنند چرا مصاحبه نمی‌کنی اما یک عده هم برعکس هستند. حالا چرا اینطوری می‌شود؟ وقتی در خبرگزاری کار می‌شود، همه کار می‌کنند.

*البته شما خوش‌مصاحبه هستید.

بله، من و آقای کفاشیان یا عابدینی انرژی مثبت داریم. وقتی با این جور آدم‌ها حرف بزنید، خسته نمی‌شوید. من می‌گویم یک جاهایی شوخی می‌کنیم، طنز است ولی یک جاهایی آدم مظلوم واقع می‌شود. شما توجه کنید بعد از دربی من مصاحبه نکردم، تا همین الان که شما آمده بودید. در حالی که ما بازی را برده بودیم. وقتی می‌بازم ولی می‌آیم جواب می‌دهم. روزنامه‌نگاران واقعی باید از ما تمجید کنند. احساس مسئولیت می‌کنم.

*منظور شما کاشانی بود؟

می‌دانستم ایشان مریض احوال بود. من خودم را دارم می‌گویم.

***

مدیر که پول نداشته باشد، مفت گران است

*اگر یک طرف ریاست فدراسیون فوتبال باشد و در طرف دیگر مدیریت استقلال، کدام را انتخاب می‌کنید؟

اگر در استقلال باشم، رئیس فدراسیون فوتبال نمی‌شوم.

*یعنی اگر بگویند رئیس شوید، نمی‌شوید؟

نه من اول باید استقلال را به سرانجام برسانم. وسط کار ول نمی‌کنم بروم. استقلال را تحت هیچ شرایطی ول نمی‌کنم مگر اینکه بیرونم کنند.

*اگر پول شما را که از جیب هزینه کرده‌اید بدهند، آیا ممکن است در این مقطع از استقلال جدا شوید؟

خب من واقعاً خسته شده‌ام.

*دو سال قبل هم این را گفتید.

شما هم باشید خسته می‌شوید. من می‌گویم خبرگیری و خبر درست کردن، خوب است ولی به چه قمیتی حاضری درباره یک شخصیت دروغ‌پردازی کنی و به او لطمه بزنی. این چقدر ارزش دارد؟ من در بازی با فولاد رفتم تو رختکن. در بازی مس هم رفتم. وقتی رفتم در رختکن بازی با مس، مساوی بدون گل بودیم. در اهواز هم بازی مساوی بود. در کرمان دو بر یک بردیم و فولاد هم 4 بر یک شدیم. یک نفر واقعاً ننوشت چرا فتح‌ا...‌زاده نرفت تو رختکن و چی گفت که تیم اینطور نتیجه گرفت. بازی با تراکتورسازی ما نیمه اول عقب بودیم، رفتم رختکن اما گفتند او باعث باخت شده است. من از شما تشکر می‌کنم که چنین چیزی را ننوشتید اما خیلی‌ها نوشتند. همان موقع مظلومی گفت فتح‌ا...‌زاده دخالت نکرد اما این را نمی‌نویسد و در عوض می‌آورد آقای فتح‌ا...‌زاده چرا در مسائل فنی دخالت می‌کنی. من می‌گویم مدیر باشگاه منم، اگر من نروم کی باید برود؟ متأسفانه این چیز را به مسائل فنی ربط می‌دهند در حالی‌که اصلاً از این حرف‌ها نمی‌زنم.

*البته عابدینی دوست شما زیاد در مسائل فنی دخالت می‌کند.

هرکس شیوه خاص خودش را دارد. من حرف حماسی و تشویقی می‌زنم. این وظیفه من است.

*خودتان می‌توانید سرمربی استقلال باشید؟

نه، نمی‌توانم.

*گفتیم شاید از نظر علم مربیگری هم خودتان را به‌روز کرده‌اید.

من خیلی کارهای فنی بلدم و اطلاعات زیادی هم دارم ولی در لیگ دو هم نمی‌توانم مربیگری کنم، چه رسد به استقلال.

*آن‌وقت ممکن است زود شعار حیا کن را بشنوید!

(خنده) بله، امکانش هست چون بلد نیستم این کار را ولی از نظر مدیریتی کاربلد هستم. من قبل از دربی رفتم سر ناهار و به مجیدی گفتم خوب تو را می‌بندند ولی ناقلا یک گل می‌زنی. بروید از او بپرسید. بعد رفتم پیش جباری گفتم تو یک توپ به تیر می‌زنی. یک گل هم می‌زنی و پاس گل هم می‌دهی.

*یعنی به حرف شما گوش داد؟

احتمال می‌دهم تیر دروازه زده، یاد حرف من افتاده. وقتی هم پاس گل را داده، دوباره یاد حرف من افتاده و گفته باید گل بزنم. این خیلی تأثیر می‌گذارد. شاید اصلاً حرف‌های من درست از آب درنمی‌آمد ولی من با این حرف‌ها داشتم مجتبی را برای این بازی آماده می‌کردم. مدیر باید از این کارها بکند دیگر. منتها بی‌انصاف‌ها نوشته بودند من می‌خواهم در کارهای فنی دخالت کنم. شما اگر می‌خواهی کسی را بزرگ کنی و بیاوری اصلاً ایرادی ندارد، تشویقش کنند اما چرا من را اینطور می‌کوبید. این چیزها من را دلسرد کرد.

*این چیزها دلسرد‌کننده است یا پول نداشتن؟

مدیر که پول نداشته باشد، مفت گران است. بدون پول اصلاً نمی‌شود کاری کرد.

*الان هفته هفتم هستیم و تعداد مدیران برکنار شده بیشتر است. کاشانی هم آخرین بود. فوتبالی است این اتفاقات.

شما مطمئن باشید تبعات این را در سال‌های آینده خواهید دید. عوض کردن مدیر باشگاه به مثابه این می‌ماند که شما خانه را دوباره ویران کنید و از نو بسازید. کدام آدم عاقلی این کار را می‌کند؟ به نظر من نباید فونداسیون را تغییر داد و در واقع ساختمان را ترمیم کرد اما شما وقتی مدیر را برکنار می‌کنی، ساختمان نوساز را از نو می‌کوبی. این اصلاً خوب نیست.

*قبول دارید بعضی از مدیرهای ما، فوتبال را نمی‌شناسند؟

این عیب ماست. شما فکر می‌کنید چرا ما تمام آرزویمان شده برویم جام‌جهانی. در حالی‌که من می‌خندم. ما با مربیان معمولی خود باید برویم جام‌جهانی. آن موقع صعود به این مسابقات سخت بود که یک تیم می‌رفت جام‌جهانی. من به عنوان یک عضو هیأت رئیسه می‌گویم برایم هیچ افتخاری نیست که تیم ملی برود جام‌جهانی.

***

این‌قدر بدبختیم که نرویم جام‌جهانی؟!

*از استقلال در لیگ قهرمانان توقع زیاد است. این را که خوب می‌دانید.

امسال تیم ما خوب است می‌توانیم جزو 4 تیم آسیا هم برویم. توقعات از ما خیلی بالاست. باید برویم. من اگر درباره تیم ملی می‌گویم، چون با باشگاه فرق می‌کند. شما وقتی با باشگاه بازی می‌کنی ملیت‌های متفاوت را جلوی شما می‌گذارند. با برزیل، آرژانتین، فرانسه و... بازی می‌کنیم اما تیم ملی وقتی با عربستان بازی می‌کند، یعنی با عربستان بازی می‌کند. به نظر من اگر می‌خواهیم فوتبال قوی داشته باشیم و مدعی باشیم باید پول فوتبال را به خودش بدهیم. درآمدهای باشگاه را کسان دیگر می‌دهند و این اصلاً خوب نیست.

*مثلاً یک برنامه تلویزیونی ساخته می‌شود میلیون‌ها پول می‌گیرند اما در فوتبال اینطور نیست. تازه پول را کم کرده‌اند.

 شما شک نکنید این ظلم است. من می‌گویم دیگر. رفتن به جام‌جهانی اصلاً افتخار نیست. ما اینقدر بدبخت هستیم که نرویم بین 5، 6 تیم؟ دیگر باید فوتبال را تعطیل کنیم. بنده اگر رئیس شوم اصلاً مربی خارجی نمی‌آورم. اصلاً سفته می‌دهم. اگر نرفتیم با مربی ایرانی جام‌جهانی، من همه پول دولت را برمی‌گردانم.

*با این بازیکنان؟

بله، ما خیلی بازیکنان خوبی داریم.

*پس چرا موفق نمی‌شویم؟

چون بی‌انضباطی داریم و پیراهن تیم ملی هم بی‌ارزش شده است.

*چرا؟

مسائل زیادی است.

*رک بگویید.

تبعات دارد، نمی‌توانم بگویم.

*البته لباس استقلال هم بی‌ارزش شده است. مثل پیراهن پرسپولیس.

نه الان لباس تیم ما دارد هویت پیدا می‌کند. حضور 90هزار هوادار برای ما نشان می‌دهد دارد جایگاه خودش را پیدا می‌کند. امسال ما در آسیا و لیگ پرطرفدارترین تیم هستیم.

*چطور حفظ می‌کنید؟

باید ستاره‌های خود را حفظ کنیم. فوتبال بدون ستاره به درد نمی‌خورد. مهمترین چیز این است که ما نتیجه بگیریم. وقتی ببریم تماشاچی دوست دارد به استادیوم بیاید و بازی را از نزدیک ببیند.

*اگر پرویز مظلومی تیم را تدافعی بچیند، شما دخالت می‌کنید؟

نه، دیگر او تیم را دفاعی نخواهد چید. استقلال دیگر هجومی شد.

***

من بودم به استیلی تا نیم‌فصل فرصت می‌دادم

شما مهره مار دارید که با وزرا و رؤسای سازمان خوب ارتباط می‌گیرید؟

شما باور می‌کنید در یکی دو ماه گذشته من دیدن آقای عباسی نرفتم؟ من سعی کردم به جای لابی کردن، کار کنم. وقتی کار خوب باشد، تو را برکنار نمی‌کنند. مربی خوب، بازیکن خوب را کنار می‌گذارد؟

*شما جای کاشانی بودید دایی را برکنار می‌کردید که استیلی را بیاورید؟

نه نمی‌آوردم. با تمام احترامی که برای حمید استیلی قابل هستم ولی این کار را نمی‌کردم چون کار استیلی هم سخت‌تر شد. نمی‌خواهم دخالت کنم، نظر شخصی‌ام است. می‌خواهم از دایی و استیلی دفاع کنم چون دایی قهرمان شد، نباید برکنار می‌شد. وقتی مربی خوب نتیجه گرفته، نباید عوض شود. او باید ادامه می‌داد. الان چون عوض کرد، کار برای استیلی هم سخت‌تر شد.

*حرمت‌ها شکسته شده بود دیگر.

به نظر من آدم باید تلاش کند. بعضی موقع‌ها لازم است آدم تلاش کند. من فکر می‌کنم می‌شد ارتباط دایی و کاشانی را اصلاح کرد.

*اگر جای کاشانی بودید می‌ماندید یا می‌رفتید؟ البته ایشان اگر هم می‌خواست، برکنار می‌شد.

من می‌ماندم و می‌جنگیدم.

*بعد از این همه شکست و فحش و بد و بیراه؟

من اعتقاد دارم اگر پرسپولیسی‌ها یکی می‌شدند تیم بالا می‌آمد.

*شما اگر مدیر عامل پرسپولیس بودید دست به تغییرات می‌زدید؟

نه، استیلی را برکنار نمی‌کردم.

*تا کی مهلت می‌دادید به او؟

تا نیم‌فصل به او مهلت می‌دادم.

*این تیم فعلی استقلال را اگر بخواهیم با تیم 76 مقایسه کنیم که قهرمان لیگ شد و نایب‌قهرمان آسیا، کدام پرستاره‌ترند؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

*چند گل در دربی باید می‌زدید؟

در این بازی می‌توانستیم 6 تا بزنیم.

*یعنی آن 6 گل را جبران می‌کردید؟

اگر خوش‌شانس بودیم 6 بر 2 تمام می‌کردیم. عملاً شانس داشتیم. 2 تا به تیر زدیم. دو تا تک به تک داشتیم. شوت هم زدیم.

*حسرت نخوردید؟

من شکر می‌کنم خدا را. ما پرسپولیس را بردیم، تیم محلی را که نبردیم.

*بزرگترین آرزوی شما در استقلال چیست؟

قهرمانی آسیا و حضور در جام باشگاه‌های جهان.

*اگر رئیس فدراسیون فوتبال شوید چطور؟

که بین سه تیم جهان باشیم. ما با یک برنامه‌ریزی 10 ساله می‌توانیم جزو 5 تیم اول دنیا باشیم.

*با مربی خارجی یا ایرانی؟

در آن سطح بالا مربی خارجی نیاز داریم.

*از هنکه راضی هستید؟

خیلی بهتر از گده است (3 بار تکرار می‌کند).

***

دوست ندارم پروین را به استقلال بیاورم

*بحث با مایلی‌کهن به کجا رسید؟ آخر هم می‌بخشید؟

یک سؤال دیگر بپرسید. الان تازه شرایط آرام شده است. من رفتم کمیته انضباطی مدرک بردم برای شکایتمان.

*وضعیتی که برای روشن و رجبی پیش آمد به کجا رسید؟

الان گذاشته‌ایم کمیته انضباطی فدراسیون و منشور اخلاقی در این باره تحقیق کند. اگر چیزی ثابت شود، اگر برادرمان هم باشد با او برخورد می‌کنیم. اگر مستندات مقبول باشد به ما می‌گویند.

*کمیته فنی کارش به کجا کشید؟

الان داریم برنامه‌ریزی می‌کنیم. روشن الان دارد تدوین برنامه می‌کند چون قرار است از سال آینده کمیته فعالیت کند.

*بهترین لقب که به شما دادند حاجی آبراموویچ است؟ البته در اهواز به شما می‌گفتند قیصر بیا اینجا.

نه این لقب را دوست ندارم چون بار مالی دارد! هر وقت اینطوری صدا کنند یعنی باید تراول‌ها را آماده کنم. یعنی یک‌جوری می‌گویند تراول آماده کن! ولی در بازی با فولاد به من گفتند قیصر بیا اینجا. این لقبی است که به بکن‌باوئر داده‌اند. من هم خیلی این لقب را دوست دارم.

*ممکن است یک روز علی پروین را بیاورید استقلال؟

من به شخصیت پرسپولیسی بودن او احترام می‌گذارم. من واقعاً او را قبول دارم ولی می‌شود از او به عنوان بزرگتر استفاده زیادی کرد. مثلاً من پورحیدری را در استقلال خیلی قبول دارم و می‌گویم آدم بزرگی است. واقعیت این است که دوست دارم پروین اصلاً در استقلال منصبی داشته باشد اما علی دایی چرا. دوست دارم اگر روزی رئیس فدراسیون فوتبال شدم حتماً از پروین استفاده کنم.

*علی دایی چطور؟

بستگی به این دارد که کدام‌شان در آن دوران از نظر مربیگری آمادگی بیشتری داشته باشند.

*اما پروین می‌خواهد یک‌تنه تصمیم بگیرد.

فنی‌ها را بگیرد. مدیریتی هم با من.

*وسوسه نشدید بروید پرسپولیس را درست کنید؟

این تیم بزرگ است و درست است. من احترام می‌گذارم به این تیم و هوادارانش. من شعار نمی‌دهم. قلباً دوستشان دارم. می‌دانم که آنها هم من را دوست دارند.

 

باکس:

باید پسرم را جایگزین کفاشیان کنم!

در ابتدای مصاحبه فتح‌ا...‌زاده گوشی‌اش را برمی‌دارد و با علی کفاشیان حرف می‌زند: «آقا شما که گفتی می‌مانی در فدراسیون. می‌خواستم رئیس شوم ولی اگر می‌خواهی یک دوره دیگر رئیس فدراسیون فوتبال باشی پس من باید پسرم را برای جانشینی تو آماده کنم.» بعد از گفتن این حرف‌ها فتح‌ا...‌زاده قهقهه بلندی سر داد و پیدا بود رئیس فدراسیون فوتبال نیز دارد مثل همیشه می‌خندد.

در حاشیه مصاحبه

*من در استقلال مفیدتر از فرهاد مجیدی هستم چون اگر من نباشم مجیدی هم در استقلال نمی‌ماند. این را قبول ندارید؟ کی می‌توانست در این شرایط فرهاد را نگه دارد؟ این همه پیشنهاد خوب داشت اما به همه پاسخ منفی داد.

*نمی‌توانم بگویم اگر بازیکن بودم چقدر قیمت داشتم اما در همین حد بگویم که طلا هستم و قیمت ندارم!

*من 5 سال نبودم تیم اصلاً نرفت جام باشگاه‌های آسیا اما در تمام دوران حضور من رفت.

*ایشان وقتی آمدند از من نظر خواستند و خودم 5 نفر را معرفی کردم.

می‌گفتند با زریبافان مشکل دارم ولی خودم او را به آقای عباسی هم پیشنهاد دادم.

*کاشانی باید می‌رفت و سر کارش محکم می‌ایستاد.

*بلایی که سر سپاهان آوردند و ستاره‌هایش را گرفتند سر ما نمی‌آورند.

*وقتی این همه هوادار دارید باید بازیکنی بگیرید که به این هواداران بخورد.

*چند سال دیگر یک کتاب درباره مدیریتم در استقلال می‌نویسم. الان زمانش نیست.

*چیزهایی درباره نقل و انتقالات هست که بنویسم همه لذت می‌برند.

*نباید دربی از جذابیت بیفتد. متأسفانه بعضی‌ها نمی‌دانند ما کری می‌خوانیم که بازی جذاب شود اما بعضی‌ها مسخره می‌کنند ما را.

*تا به حال به ما نگفته‌اند دربی را مساوی کنید. این اصلاً شدنی نیست.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۷/۰۲
0
0
یه کم غرور بدم خدمتتون ؟!!!!!!! کاشکی از بازیاتون با ملوان هم کمی یادتون بود که اینطور باد توی دماغتون نمی افتاد !!!!!!!
نظرات بینندگان