arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۱۱
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۲ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

هتل وارویك، محل رقابت رسانه های دنیا برای مصاحبه با احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

سایت ویژه ریاست جمهوری برای سفر به نیویورك در گزارشی با عنوان "هتل وارویك نیویورك محل رقابت رسانه های مختلف دنیا برای مصاحبه با رییس جمهور ایران" نوشت:

روز اول حضور رییس جمهور درنیویورك برای شركت در مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل متفاوت بودن سخنرانی های گذشته دكتر احمدی نژاد با سران دیگر كشورها با حاشیه هایی همراه بود.

* شمار بالای مذاكرات، دیدارها، مصاحبه ها و سخنرانی های احمدی نژاد حكایت از جایگاه جمهوری اسلامی ایران و اهمیت حضور مسئولان ایرانی در همایش های بین المللی دارد.

* تمهیدات امنیتی در هتل محل اقامت هیاتهای خارجی از جمله هتل وارویك محل اقامت رییس جمهوری و هیات همراه بسیار بالاست به طوری كه پلیس نیویورك از پلیس اسب سوار نیز در مقابل هتل استفاده می كند و وسایل تمام میهمانان هتل برای ورود باید از دستگاه اشعه ایكس عبور كند.

* استقرارخودروهای وِیژه رسانه های تصویری برای ارسال زنده مصاحبه های اختصاصی با رییس جمهوری در مقابل هتل وارویك نیز توجه عابران را به خود جلب كرده است.

* رسانه های ارتباط جمعی آمریكا به وِیژه شبكه های تلویزیونی بخش قابل توجهی از بولتن های خبری خود را به ورود رییس جمهوری اسلامی ایران به نیویورك اختصاص داده و هر كدام از نگاه خود این رویداد را گزارش می كنند.

* تلاش بسیاری از رسانه های غربی برای انجام مصاحبه اختصاصی با رییس جمهوری اسلامی ایران به دلیل فشرده بودن برنامه ها بی نتیجه مانده است.

* درآغاز مصاحبه رییس جمهور با شبكه تلویزیونی پی بی اس آمریكا اكثر عوامل پشت صحنه به هنگام ورود دكتر احمدی نژاد به محل مصاحبه با تلفن‌های همراه خود از وی عكس و فیلم تهیه كردند و از این اقدام بسیار خوشحال به نظر می‌رسیدند.

* احمدی نژاد در پاسخ به یكی از سوالات چارلی رز مجری شبكه پی بی اس قاطعانه گفت: هیچكس قدرتی ندارد. اگر انسان‌ها قدرت داشتند می‌توانستند از پیر شدن خود جلوگیری كنند.

* در محل مذاكرات دوجانبه هیات ایرانی در سازمان ملل، پوستری كه در آن چیدمان صندلی های هیات های شركت كننده به نمایش گذاشته شده است توجه برخی از حاضران را به خود جلب می كند در این پوستر نام كشور ایران به زبان انگلیسی با قلم كوچكتر نسبت به دیگر اسامی چاپ شده بود كه علت آن ذكر عبارت جمهوری اسلامی بود كه این موضوع باعث شده بود تا برخی ابتدا فكر كنند كه نام كشور ایران از قلم افتاده است و برخی نیز از بابت استفاده از قلم (فونت) كوچكتر برای چاپ واژه ایران سوال داشتند.

* بارش باران باعث كاهش سرعت خودروها در كلان شهرنیویورك شده و رفت وآمد كاروان خودروهای هیاتهای خارجی همراه با مسدود شدن خیابانهای منتهی به ساختمان سازمان ملل برترافیك سنگین نیوریوك افزوده است. با این وجود، خونسردی عابران و رانندگان نیویوركی و برخورد عادی آنها با این وضعیت جالب توجه است.

* تدابیر امنیتی به علت ورود رییس جمهوری آمریكا به نیویورك در اطراف هتل محل اقامت وی تشدید شده به نحوی كه باعث ترافیك سنگین در خیابانهای منتهی به محل اقامت باراك اوباما شده است.

نظرات بینندگان