arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۵ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
عادل الجبیر:

ایران برای احیای امپراتوری خود که هزاران سال پیش نابود شد، تلاش می‌کند / آنها با طایفه‌گری و تروریسم در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنند / با شرکای خود برای توقف اقدامات ایران همکاری می‌کنیم

وزیر امور خارجه عربستان ایران را متهم کرد که از تروریسم و فرقه گرایی برای مداخله در امور دیگر کشورها استفاده می کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ایران برای احیای امپراتوری هزاران سال پیش خود تلاش می‌کند / آنها با طایفه‌گری و تروریسم در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنند

عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان روز چهارشنبه چهارم بهمن در جریان نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس، ایران را متهم کرد که از تروریسم و فرقه گرایی برای مداخله در امور دیگر کشورها استفاده می کند.

به گزارش «انتخاب» به نقل از روسیاالیوم، عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان روز چهارشنبه در حاشیه نشست اقتصادی داووس در سوئیس، اظهاراتی علیه سیاست خارجی ایران در منطقه مطرح کرد. 

وی مدعی شد که ایران برای احیای امپراتوری که هزاران سال پیش نابود شد، تلاش می‌کند.

الجبیر در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود گفت که ایران با توسل به طایفه‌گری و تروریسم، به دخالت در امور کشورهای دیگر می‌پردازد.

الجبیرگفت که ایران بعد از انقلاب یک پروژه فرقه‌ای را آغاز کرد که به افراط‌ گرایی منتهی شد و سپس به دنبال صادر کردن آن (افراط‌گرایی) در سراسر منطقه رفت و این چیزی است که منتهی به مداخله آنها در امور داخلی کشورها شد.

وی مدعی شد که ایران به دنبال صادر کردن انقلاب خود به کشورهای دیگر است و عربستان با شرکای عرب و آفریقایی خود برای توقف این اقدام همکاری می‌کند و افزود که ایران مشکلی با حمله به سفارتخانه‌ها، کشتن دیپلمات‌ها یا حمایت از گروههای تروریستی همچون حزب‌الله و الحوثی ندارد.

نشست سالانه مجمع جهانی اقتصاد در داووس، سوئیس از روز سه شنبه آغاز شد ولی در نشست امسال هیچ یک از مقام های بلندپایه ایران حضور ندارند.

نظرات بینندگان