arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۶

اختصاص مشوق‌هایی برای حل مشکلات صادرکنندگان

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس بر اختصاص مشوق‌هایی برای حل مشکلات صادرکنندگان در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با حدود ۱۰ کشور پیمان دوطرفه داریم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان کرمان اظهار داشت: راهی جز تلاش برای کسب درآمدهای غیرنفتی بر محور صادرات نداریم.

 

وی با اشاره به اینکه رقابت‌پذیری یک شاخص دارد و آن صادرات محصول است که کیفیت آن را نشان می‌دهد گفت: عمده کار افزایش کیفیت و بالابردن بهره‌وری با تولیدکنندگان است.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بخشی از قیمت تمام‌شده هم به خود تولیدکنندگان مربوط می‌شود افزود: دولت هم باید وارد شود و حمایت‌هایی را انجام دهد که قبول داریم.

 

فولادگر بر اختصاص مشوق‌هایی برای حل مشکلات صادرکنندگان در کشور تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با حدود 10 کشور پیمان دوطرفه داریم که باید افزایش پیدا کند تا بتوان در این حوزه کار صادراتی انجام بدهیم.نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوانین مجلس در سالهای اخیر در جهت حمایت از تولید بوده و تمام تلاش نمایندگان مجلس هم برای حمایت بوده اما خلا نظارتی در اجرا احساس می‌شود.

 

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه گزارشاتی مبنی بر اشکالات اجرایی قوانین وجود دارد افزود: البته جاهایی هم نیازمند اصلاح قوانین است که در مجلس پیگیری می‌کنیم.

 

وی با بیان اینکه از تبصره 5 باید مشکل جوایز صادراتی را حل کرد گفت: در بحث کنسرسیوم‌ها در ماده هشت قانون دیده شده و باید کنسرسیوم‌های صادراتی داشته باشیم که در مرحله اول نیازمند برند و نشان‌های تجاری است.

 

فولادگر با اشاره به اقدامات انجام شده در استان کرمان تصریح کرد: استان کرمان شرایط اقتصادی خوبی دارد و وجود معادن و صنایع معادنی در این استان یک فرصت است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: تکمیل زنجیره از معدن تا فولاد کار ارزشمندی بوده و کرمان موفقیت‌های چشمگیری در سالهای اخیر داشته است.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان