arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۱ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

نماینده کره شمالی در سازمان ملل: اسرائیل به اشغال فلسطین پایان دهد

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد، سیاست های دوگانه آمریکا در خاورمیانه را عامل تداوم بحران در این منطقه دانست و از رژیم صهیونیستی خواست به اشغال سرزمین فلسطین پایان دهد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نماینده کره شمالی در سازمان ملل متحد، سیاست های دوگانه آمریکا در خاورمیانه را عامل تداوم بحران در این منطقه دانست و از رژیم صهیونیستی خواست به اشغال سرزمین فلسطین پایان دهد.

به گزارش ایرنا، «یا سونگ نام» روز پنج شنبه در نشست عمومی شورای امنیت سازمان ملل متحد که به موضوع فلسطین و خاورمیانه اختصاص داشت، این مطلب را مطرح کرد.
وی افزود به دنبال اشغال سرزمین اعراب در سال 1948، با وجود تصویب تعدادی قطعنامه شورای امنیت و پیشنهادهای مختلف همچون طرح صلح عربی، مشکل خاورمیانه همچنان باقی است.
سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد ادامه داد: این مساله به طور کامل ناشی از موضع اشغالگری و ضد صلح اسرائیل و همچنین سیاست دوگانه ایالات متحده در قبال خاورمیانه است چرا که به شدت از اسرائیل محافظت می کند.
سونگ نام اضافه کرد: تقاضای جامعه بین المللی، ایجاد دولت مستقل فلسطین با پایتختی قدس شرقی است.
وی یادآور شد: در دهمین جلسه اضطراری دسامبر سال گذشته (2017) مجمع عمومی سازمان ملل متحد، قطعنامه ای تحت عنوان 'وضعیت قدس' که مخالف تصمیم رئیس جمهوری آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل است، با اکثریت آرا به تصویب رسید.
نماینده کره شمالی تاکید کرد: این فرصت دیگری بود که وحدت اراده جامعه بین المللی را نشان داد.
سونگ نام گفت: هیات کره شمالی تصمیم ترامپ را شایسته محکومیت جهانی و نپذیرفتن عمومی می داند، همان گونه که این تصمیم جنگ طلبی آشکار، توهین به قانونگذاری بین المللی و تفرقه افکنی در خواست جامعه بین المللی است.
وی تصریح کرد: وضعیت قدس باید به صورت عادلانه مورد رسیدگی قرار گیرد.
نماینده کره شمالی افزود: آمریکا و اسرائیل باید به تلاش های جامعه بین المللی برای حل مساله خاورمیانه همچون فلسطین، براساس قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت برای بهره مندی مردم فلسطین و عرب و همچنین حضور همراه با درستی و جدیت در فرایند صلح، توجه کنند.
سونگ نام تاکید کرد: استقرار دولت مستقل فلسطین، حق جدایی ناپذیر فلسطینیان است.
وی ادامه داد: اسرائیل باید هرچه سریعتر اشغال نظامی و نقض حقوق بشر در فلسطین را پایان دهد و به مردم اجازه دهد سرنوشت خود را، خود تعیین کنند.
سفیر کره شمالی در سازمان ملل متحد درباره سوریه هم خاطرنشان کرد: یک بار دیگر موضع اصولی کره شمالی را روشن می کنم که تمام اختلافات از جمله مساله سوریه باید از طریق گفت وگو و مذاکره بین طرف ها بدون دخالت خارجی و مطابق اصول اساسی سازمان ملل متحد حل و فصل شود.

نظرات بینندگان