arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۲۵۳
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۲ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

ترامپ به‌خاطر بازنشر توئیت گروه اسلام‌ستیز عذرخواهی کرد

دونالد ترامپ، رئیس دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از بازنشر مطالب توئتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.جمهوری آمریکا از بازنشر مطالب توئتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ به‌خاطر بازنشر توئیت گروه اسلام‌ستیز عذرخواهی کرد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا از بازنشر مطالب توئتیر متعلق به یک گروه راستگرای افراطی بریتانیایی پوزش خواسته است.

به گزارش «انتخاب» به نقل از بی بی سی، روز جمعه، ۶ بهمن (۲۶ ژانویه)، مصاحبه اختصاصی ترامپ با یک شبکه تلویزیونی بریتانیایی پخش خواهد شد که در بخشی از آن، از او درباره بازنشر ویدیویی از توئیتر گروه موسوم به "اول بریتانیا" در ویدیوی شخصی خود سئوال شده است.

در ماه نوامبر سال گذشته، این گروه مطالب و نوارهای ویدیوئی را در توئیتر خود پخش کرد که در آن ظاهرا خشونت اسلامگرایان به تصویر کشیده شده بود. این نوار را جیدا فرانسن، معاون رهبر گروه "اول بریتانیا" توئیت کرده بود. فرانسن در سال ۲۰۱۶ میلادی به اتهام توهین مذهبی به یک زن مسلمان محاکمه و مجرم شناخته شده بود.

حیدا فرانسن ادعا کرده بود که این نوار صحنه کتک خوردن یک زن هلندی از یک مهاجر مسلمان را نشان می‌دهد.

ترامپ این نوار را همراه چند مطلب دیگر در توئتیر خود بازنشر کرد که با انتقاد شدید گروه‌های مختلف از جمله مسلمانان بریتانیایی مواجه شد.

در مصاحبه با شبکه تلویزیونی آی‌تی‌وی که روز گذشته در داووس، محل برگزاری اجلاس جهانی اقتصاد انجام شده، مصاحبه‌کننده با اشاره به ماهیت گروه "اول بریتانیا" از آقای ترامپ در مورد بازپخش این نوار سئوال کرد. آقای ترامپ گفت: "اگر شما به من می‌گوئید که اینها آدم‌های خبیث و نژادپرست هستند، اگر بخواهید من قطعا از این کار عذرخواهی می‌کنم."

در این مصاحبه که توسط پیرس مورگان برای برنامه "صبح بخیر بریتانیا" انجام شده، آقای مورگان رئیس جمهوری ایالات متحده را متهم می‌کند که با اقدام خود "باعث نگرانی و خشم عمیقی در کشور من شده زیرا اول بریتانیا در اصل یک دسته آدم‌های نژادپرست و فاشیست هستند."

ترامپ در پاسخ می‌گوید: "البته من این را نمی‌دانستم" و می‌افزاید "من درباره اینها [اول بریتانیا] هیچ چیزی نمی‌دانستم، امروز هم در باره آنها چیز چندانی نمی‌دانم جز اینکه یک کمی دراین مورد مطالعه کرده‌ام."

رئیس جمهوری آمریکا همچنین گفته است: "شاید این یک مساله بزرگ در بریتانیا درست کرد اما در ایالات متحده ماجرای بزرگی نبود. من یک بازتوئیت کردم. وقتی شما این کار را می‌کنید ممکن است مشکلاتی ایجاد شود چون نمی‌دانید که اول کار چه کسی این کار را شروع کرده."

پیرس مورگان در توئیتر خود گفته است که مصاحبه صبح بخیر بریتانیا با دونالد ترامپ "اولین مصاحبه بین‌المللی" رئیس جمهوری آمریکا بوده است.

روز گذشته ترامپ در حاشیه اجلاس جهانی داووس با ترزا می، نخست وزیر بریتانیا هم ملاقات و گفتگو کرد.

نظرات بینندگان