arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۰۰
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶

پلیس تهران: تست الکل ۱۲ درصد از رانندگان پُرخطر مثبت بوده

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: تست الکل ۱۲ درصد از رانندگان پرخطر مثبت اعلام شده که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس تهران: تست الکل ۱۲ درصد از رانندگان پُرخطر مثبت بوده

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ گفت: تست الکل ۱۲ درصد از رانندگان پرخطر مثبت اعلام شده که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

به گزارش تسنیم، سردار حسین رحیمی در دیدار با دادستان تهران و مسئولان قضایی پایتخت، در خصوص مبارزه با تولید و عرضه مشروبات الکلی اظهار کرد: روند تهیه، توزیع و مصرف مشروبات الکلی از کاهش این روند در خصوص مشروبات الکلی خارجی و افزایش آن در خصوص مشروبات دست‌ساز حکایت دارد.

وی کشفیات پلیس در سال 1396 را نسبت به سال پیش دو برابر اعلام کرد و افزود: افزایش کشفیات به سبب رصد بیشتر و کنترل عوامل انتقال مشروبات خارجی به سوی پایتخت است و محموله‌ها اغلب در شهر‌های اطراف تهران نگه‌داری شده و با خودرو‌های سبک به تهران انتقال می‌یابد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ به کشف چندین محموله مشروبات الکلی طی گشت شبانه اخیر اشاره کرد و با ارائه توضیحاتی در خصوص پراکندگی جغرافیایی مراکز تولید، نگه‌داری، عرضه و مصرف مشروبات الکلی در سطح شهر تهران، اظهار داشت: مصرف مشروبات الکلی، افزایش ارتکاب جرایم خشن و رانندگی حین مستی و تبعات ناشی از آن نظیر تصادفات منجر به فوت یا جرح را در پی داشته و به همین دلیل پلیس تهران عزم جدی در برخورد با این پدیده دارد.

سردار لطفی رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی تهران بزرگ با ارائه آماری در خصوص تعداد مصرف‌کنندگان مشروبات الکلی و آمار سازمان بهداشت جهانی در خصوص میزان مصرف مشروبات الکلی در ایران، آمار کشفیات پلیس در تهران در طی سال‌های 1394 تا 1396 را تحلیل و ارائه کرد و افزود: تست الکل 12 درصد از رانندگان پرخطر مثبت اعلام شده که به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

لطفی در ادامه به ضرورت اتخاذ اقدامات پیشگیرانه در خصوص نوجوانان و جوانان در رابطه با مصرف مشروبات الکلی تاکید کرد.

همچنین سردار ناظری فرمانده انتظامی ویژه شرق استان تهران در خصوص کشفیات مشروبات الکلی در شهرستان‌های این حوزه و مشکلات موجود در مقابله با این پدیده توضیحاتی ارائه کرد.

نظرات بینندگان