arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ : ۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

رایزنی طالبانی با رهبر انقلاب در مورد دو امریکایی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه اعتماد در یادداشتی به قلم محمد مجید الشیخ، سفیر عراق در تهران نوشت:

در دیداری كه جلال طالبانی با احمدی‌نژاد داشت درخواست آزادی اتباع امریكایی بنا بر درخواست‌های صورت گرفته مطرح شد. خانواده‌های این افراد به دلیل روابط خوب تهران- بغداد و از جنبه انسانی قضیه از رییس‌جمهور عراق درخواست كرده بودند برای آزادی آنها وساطت كند. آقای طالبانی هم از این جنبه وارد بحث با آقای احمدی‌نژاد شد. رییس‌جمهور ایران هم وعده دادند كه تلاش كنند تا بتوانند زمینه‌های آزادی این افراد را فراهم آورند.

در آخرین سفر رییس‌جمهور عراق به ایران علاوه بر رییس‌جمهور ایران، طالبانی دیداری هم با مقام معظم رهبری داشتند كه در این دیدار مجددا درخواست آزادی اتباع امریكایی مطرح شد و ایشان وعده دادند كه این موضوع بررسی شود. ظاهرا وساطت مقامات عراقی تاثیرات خود را برجای گذاشته است كه ایران با آزادی آنها موافقت كرده است. این مطلب از 5 ماه گذشته مطرح بوده است و عراق از آن زمان تاكنون پیگیر آزادی این افراد بود.

شروع این تلاش‌ها از ماه‌های آغازین سال جاری شمسی بود و البته با توجه به روابط خوب ایران و عراق، مقامات تهران با آن موافقت كردند. عراق همیشه در زمینه مسائل انسانی پیشقدم بوده است و ما اعلام آمادگی می‌كنیم كه در صورت درخواست مقامات ایرانی برای آزادی اتباع آنها كه در زندان‌های امریكا به سر می‌برند وساطت‌های لازم را انجام دهیم...

نظرات بینندگان