arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۹ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

احمدی نژاد: اگر فرهنگ و تمدن ايران را از جهان بگيريم، چيز زيادي باقي نمي‌ماند

رئيس‌جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه به وقت محلي در مصاحبه‌اي با شبكه تلويزيوني جام‌جم كه در هتل محل اقامت وي انجام شد، با ايرانيان خارج از کشور گفت‌وکو کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس‌جمهور کشورمان شامگاه چهارشنبه به وقت محلي در مصاحبه‌اي با شبكه تلويزيوني جام‌جم كه در هتل محل اقامت وي انجام شد، با ايرانيان خارج از کشور گفت‌وکو کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد در اين گفت‌وگو درباره تاثيرات بحران جهاني بر اقتصاد کشورمان اظهار كرد: اين طور نيست که بگوييم بحران اقتصادي جهان هيچ تاثيري در اقتصاد ما نگذاشته است. تاثيرگذار بوده اما تاثير کمي داشته است. ما بايد تلاش کنيم اين تاثير کمتر شود.

وي افزود: دولت براي حل مشکلات اقتصادي دو سياست را دنبال مي‌کند؛ يکي اصلاح سياست‌ها که هدفمندي يارانه‌ها و اصلاح نظام مالياتي و نظام بانکي از اين جمله‌اند و ديگري حمايت از توليدکنندگان و فعاليت‌هاي آنان. همين سياست‌ها باعث شده است که به عنوان مثال، صادرات غيرنفتي ما چهار برابر شود و زيرساخت‌ها به سرعت تقويت شوند.

رئيس‌جمهور درباره سفر خود به نيويورک نيز تصريح كرد: هدف اصلي از آمدن به نيويورک، شرکت در اجلاس سازمان ملل است. شرکت در اين اجلاس، دستاوردهاي زيادي براي کشور دارد. با اينکه اين سازمان تحت سيطره قدرت‌هاست و ظرفيت‌هايش آشکار نشده اما بايد حضور و مشارکتي فعال و اثرگذار داشته باشيم و نظرات ملت را به گوش جهانيان برسانيم.

احمدي‌نژاد در ادامه درباره روابط ايران و آمريکا اظهار كرد: آينده اين روابط به رفتار آمريکا بستگي دارد. از نظر ما اصل بر رابطه است اما اين دولت آمريکا بود که يک‌جانبه قطع رابطه کرد و البته ازاين کار سودي عايدش نشد. آنها اگر اخلاق و رفتار خود را اصلاح کنند به نفع ملت خود رفتار کرده‌اند و به نفع هر دو ملت خواهد بود.

وي درباره تحريم‌ها نيز خاطرنشان كرد: اقتصاد ايران، اقتصاد بزرگي است و کسي که ايران را تحريم کند، خود ضرر مي‌کند چرا که ما هم اکنون مبادلات تجاري خيلي بالايي با اروپا داريم که امسال افزايش يافته است؛ هر چند مسئولان آمريکايي غرور دارند و نمي‌خواهند بپذيرند که اشتباه کرده‌اند. بهترين کار براي آنان بازگشت از مسيري است که انتخاب کرده‌اند. در اين صورت سود مي‌کنند.

رئيس‌جمهور همچنين در مورد گسترش زبان فارسي که مورد سوال بينندگان بود، يادآور شد: دولت در اين زمينه تلاش دارد تا از طريق نهادهاي مربوطه اساتيدي براي تدريس زبان فارسي به دانشگاه‌هاي خارج از کشور اعزام كند. همچنين در تلاشيم دانشجوياني براي آموزش زبان فارسي بورسيه کنيم تا در کشورمان زبان فارسي بياموزند.

احمدي‌نژاد در بخش ديگري از اين گفت‌وگو با اشاره به تحولات جهاني اظهار كرد: دنيا نيازمند تحول است. مارکسيسم و سرمايه‌داري تجربيات شکست‌خورده‌اي هستند. ملت‌ها به دنبال راه‌هاي جديدند. ملت ايران اين ظرفيت را دارد که راه جديدي را پيش روي ملت‌ها بگذارد. همه مورخان جهان بر اين نکته اتفاق نظر دارند که اگر فرهنگ و تمدن ايران را از جهان بگيريم، چيز زيادي باقي نمي‌ماند. ما بايد به نيازهاي بشري پاسخ دهيم و ايده‌ها و آرمان‌هاي خود را بگوييم. ما بايد هر چه سريع‌تر ايران را بسازيم زيرا يک جامعه پيشرفته و آباد است که مي‌تواند الگو شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نستر اداموس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۰۶/۳۱
0
0
واقعیت رو گفته
نظرات بینندگان