arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۵۸
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۲۱ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۰

آیت الله انصاری شیرازی بستری شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله انصاری شیرازی از علمای حوزه علمیه به دلیل شدت بیماری، در یکی از بیمارستانهای قم بستری شد.

به گزارش انتخاب به نقل از قدس، آیت ‌الله یحیی انصاری شیرازی از استادان برجسته اخلاق و عرفان حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب به دلیل تشدید بیماری ریوی در یکی از بیمارستانهای قم بستری شد.

این عالم برجسته حوزوی که مدتهاست از بیماری ریوی رنج می‌برد،به سبب افزایش درد بیماری به یکی از بیمارستانهای قم انتقال داده و بستری شد.

این گزارش حاکی است، با توجه به بستری شدن آیت ‌الله انصاری شیرازی در بیمارستان، نمایندگانی از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی از وی عیادت کردند و وی را مورد تفقد قرار دادند.

آیت الله مکارم شیرازی نیز روز پنجشنبه با آیت الله انصاری شیرازی عیادت کرد.

گفتنی است، ‌آیت ‌الله شیخ یحیی انصاری شیرازی در سال 1306 در روستای نوایگان داراب متولد شد. وی در سال 1320 برای ادامه تحصیل، راهی حوزه علمیه شیراز و تلمّذ در محضر آیت‌الله سید نورالدین حسینی هاشمی شد.

وی پس از 10 سال، یعنی در 24 سالگی، برای آموختن دروس خارج، عازم قم شد و در این مدرسه از محضر بزرگانی همچون علامه طباطبایی در درس فلسفه، کسب فیض کرد. وی از شاگردان خصوصی امام خمینی (ره) و هم‌ درس با آیات مصباح و حسن‌زاده آملی بود.

این عالم بزرگوار تدریس در حوزه علمیه را از سال 1340 به صورت رسمی آغاز کرد و بیش از 20 سال، کتاب منظومه ملا‌هادی سبزواری را تدریس کرد. او پس از این کتاب، تدریس "اسفار اربعه" ملاصدرا را آغاز کرد که تاکنون نیز ادامه دارد. کرسی تدریس این استاد فلسفه در مسجد سلماسی قم ـ یعنی همان مسجدی که امام خمینی (ره) در آن تدریس می‌کرد ـ برگزار می‌شود.
از جمله تألیفات آیت ‌الله انصاری شیرازی می‌توان به مجموعه چهار جلدی شرح منظومه و حکمت اشاره کرد، که البته دو جلد آن از روی سخنان درسی وی پیاده‌سازی و منتشر شده است.

آیت‌الله انصاری در کارنامه درخشان خود، سابقه مبارزه با رژیم ستمشاهی و بازداشت در زندانهای ساواک را دارد، وی به مدت سه سال نیز در کوهدشت لرستان و نائین اصفهان در تبعید بوده است.

آیت‌الله انصاری شیرازی، یکی از دوازده نفری است که پس از رحلت آیت ‌الله بروجردی، مرجعیت امام خمینی (ره) را در سال 1342 تأیید کرد.
نظرات بینندگان