arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
روزنامه الدیار:

تماس اردوغان با «بن سلمان»: اگر به قطر حمله کنید، عربستان را بی رحمانه موشک باران می کنیم / رئیس جمهور ترکیه تلفن را روی ولیعهد سعودی قطع کرد

امیر قطر اخیرا به ترکیه سفر کرد و دیداری 4 ساعته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشت.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

روزنامه الدیار چاپ بیروت نوشت: امیر قطر اخیرا به ترکیه سفر کرد و دیداری 4 ساعته با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه داشت.

به گزارش «انتخاب»؛ این روزنامه در ادامه آورده است: امیر قطر به اردوغان گفت که عربستان و امارات قصد دارند دوحه را با جنگنده های خود بمباران کنند.

اردوغان پس از این سخنان خطاب به امیر قطر می گوید می دانم چطور باید در این خصوص رفتار کنم. او سپس با ملک سلمان تماس می گیرد اما دو ساعت معطل می شود و در نهایت به او خبر می دهند که سلمان بیمار است و در آخر، محمد بن سلمان با رئیس جمههور ترکیه صحبت می کند.

اردوغان خطاب به ولیعهد سعودی می گوید: من به شما از جانب ترکیه، ملتش و ارتشش می گویم، اگر عربستان سعودی به قطر حمله کند، ما عربستان را موشک باران می کنیم و جنگنده هایمان را بی رحمانه به سراغ تان می فرستیم.

زمانیکه ولیعهد سعودی سعی کرد موضع خود را توضیح دهد، اردوغان خطاب به او گفت که دیگر نمی خواهم صحبت کنم و تلفن را روی او قطع کرد.

اردوغان اما پس از آن با تشکیل جلسه ای که سران ارتش در آن حضور داشتند خطاب به آنان گفت که خود را آماده ی هر اقدامی درصورت هرگونه تحرک سعودی علیه قطر کنند.

نظرات بینندگان