arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۹۱۳
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۱ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶

فیلم/ تیراندازی و انفجار در دانشگاه نظامی کابل؛ داعش مسئولیت حمله را برعهده گرفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دانشگاه نظامی کابل (مارشال فهیم) بامداد دوشنبه مورد حمله مردان مسلح قرار گرفت.

شاهدان از شنیده شدن صدای انفجار و تیراندازی در این منطقه از کابل خبر داده اند. یک منبع ناشناس به خبرگزاری فرانسه گفته است که مهاجمان نتوانسته اند به داخل این آکادمی که در شمال کابل واقع شده است، نفوذ کنند.

بر اساس آخرین خبرها، رسانه های افغانستان نوشته اند که در این حمله یک واحد نظامی در کنار آکادمی نظامی مارشال فهیم برای شش ساعت زیر حمله مهاجمان بوده اما اکنون این درگیری پایان یافته است. بنا بر گزارش ها در این درگیری های یک مهاجم دستگیر و چهار مهاجم دیگر کشته شده اند.

همچنین آخرین گزارش های حاکی از کشته شدن ۵ نیروی امنیتی و زخمی شدن ۱۰ نفر دیگر است. مسئولیت این حمله را داعش بر عهده گرفته است.

حمله تازه به دانشگاه نظامی کابل دو روز پس از حمله طالبان با آمبولانس بمبگذاری شده صورت می گیرد. در حمله روز شنبه بیش از ۱۰۰ نفر کشته شدند. پیش از آن نیز طالبان هتل اینترکانتینانتال کابل را مورد حمله قرار داده بود که در جریان آن بیشتر از ۲۰ نفر جان خود را از دست دادند.

زنجیره حملات داعش و طالبان به کابل در حالی افزایش یافته است که نارضایتی مردم نیز از دولت به خاطر عدم توانایی در برقراری امنیت در حال افزایش است.

 

برای مشاهده دیگر ویدیوهای خبری و جذاب، از سرویس «انتخاب TV» بازدید کنید

  

نظرات بینندگان