arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۰۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۳ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶

حمله به نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا / مهاجم بازداشت شد / آغاز بازجویی از متهم

هنوز جزئیات حمله یک فرد ناشناس به نماینده آیت الله سیستانی مشخص نشده و نمایندگان شیعه خواهان حمایت امنیتی از مراجع دینی هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

حمله به نماینده آیت‌الله سیستانی در کربلا / مهاجم بازداشت شد / آغاز بازجویی از متهم

هنوز جزئیات حمله یک فرد ناشناس به نماینده آیت الله سیستانی مشخص نشده و نمایندگان شیعه خواهان حمایت امنیتی از مراجع دینی هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، یک منبع عراقی اعلام کرد که در پی حمله یک فرد ناشناس به عبدالمهدی الکربلائی، نماینده آیت الله سید علی سیستانی، مرجع عالیقدر شیعیان در کربلا در روز جمعه شخص مهاجم بازداشت و به یکی از مقرهای امنیتی برده شد.

این منبع اعلام کرد که نیروهای امنیتی و سازمان اطلاعات شخص مهاجم را بازداشت کرده‌اند تا درباره دلایل این حمله از او بازجویی کنند. همچنین گفته شده، طرف‌های دیگری پشت این حادثه هستند.

این منبع بعید ندانست که این حمله یک حمله تروریستی باشد. وی احتمال داد که بیانیه رسمی از سوی عتبات حسینی درباره جزئیات این حمله صادر شود.

حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق روز یکشنبه تماس تلفنی با الکربلائی داشت تا از سلامتی وی اطمینان حاصل کند.

این حمله، با واکنش‌های گسترده‌ای در میان محافل سیاسی شیعیان مواجه شده است و آن‌ها خواهان حمایت امنیتی از شخصیت‌های دینی هستند.

این نمایندگان شیعه نسبت به طرح جدید تروریست‌ها برای هدف قرار دادن عتبات و مراکز دینی هشدار دادند.

زینب البصری، نماینده ائتلاف دولت قانون گفت: با توجه به مواضعی که مرجعیت دینی درباره رخدادهای سیاسی عراق داشته، این حمله بعد سیاسی دارد.

وی خواهان حمایت امنیتی دولت از مرجعیت دینی و اماکن مقدس شد که به گفته وی هدف بعدی تروریسم هستند.

علی العلاق، نماینده ائتلاف دولت قانون نیز نسبت به تکرار این حملات هشدار داد و گفت: دستورکارهای خارجی یا گروه‌های گمراه داخلی هستند که خواهان بازگشت درگیری و نزاع طایفه‌ای و حمله به شخصیت‌های دینی هستند.

نوری مالکی، معاون رئیس‌جمهوری عراق نیز این حمله را محکوم و آن را "گستاخی بی‌سابقه" برای حمله به مرجعیت دانست.

ایاد علاوی، معاون دیگر رئیس‌جمهوری عراق نیز این حمله را محکوم و تأکید کرد: مرجعیت دینی همواره خواهان وحدت و کنار گذاشتن تعصب و تندروی است.

روز جمعه گذشته یک فرد ناشناس برای حمله به الکربلائی حین خطبه‌های نماز جمعه تلاش کرد اما کسانی که اطراف الکربلائی بودند مانع وی شده و او را بازداشت کردند.

نظرات بینندگان