arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۴۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۶

سازمان ملل: 59 میلیون تن از جوانان کانون های بحرانی جهان بی سوادند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) چهارشنبه شب در گزارشی اعلام کرد: حدود 59 میلیون تن از جوانان کانون های بحران در جهان از مشکل بی سوادی رنج می برند.

به گزارش ایرنا، در گزارشی که یونیسف به تازگی منتشر کرد، آمده است از هر 10 جوان مناطق بحرانی جهان در گروه های سنی 15 تا 24، سه تن توانایی خواندن و نوشتن ندارند.
براساس این گزارش، کشورهای نیجر، چاد، سودان جنوبی و جمهوری آفریقای مرکزی به ترتیب با میانگین 76، 69، 68، و 64 درصد به ترتیب دارای بالاترین نرخ بی سوادی هستند.
این گزارش می افزاید: کشورهای دارای نرخ بی سوادی، تاریخ طولانی در بی ثباتی و فقر دارند.
«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در این باره افزود: این آمارها به وضوح نشان از تاثیر بحران ها بر آموزش کودکان دارد و یونیسف در صدد است در چهار سال آینده مبلغ یک میلیارد دلار به هزینه های آموزشی اختصاص دهد.
دوجاریک در بخش دیگری از سخنانش با بیان این که یونیسف فراخوان بشردوستانه برای جمع آوری 900 میلیون دلار را جهت هزینه در بخش آموزش در کشورهایی آغاز کرده است که با بحران های طبیعی و جنگ روبرو هستند، افزود: گزارش اخیر هشدار می دهد، در این کشورها، تنها 3.6 درصد سرمایه گذاری برای آموزش کودکان اختصاص پیدا می کند.
دوجاریک در پایان اظهار کرد: 33 درصد از دختران در این مناطق از آموزش های پایه محروم هستند، درحالی که این میزان در میان پسران 24 درصد است.

نظرات بینندگان