arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۱۸۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۹ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶

نجفی: تحت تاثیر بی انصافی ها قرار نمی گیریم

شهردار تهران گفت: گرچه ممکن است با بی انصافی مواجه شوند، اما همکاراران ما در شهرداری تهران تحت تأثیر القائات قرار نگرفته و نخواهند گرفت و همچنان به خدمت بدون منت به مردم تهران ادامه می دهند. کارکنان شهرداری محل کار خود را محراب خدمت تلقی می کنند و عبادت خودشان را جز در خدمت به خلق نمی دانند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

نجفی: تحت تاثیر بی انصافی ها قرار نمی گیریم

یادگار امام با تأکید بر اینکه در نقد از دایره انصاف خارج نشویم، گفت: اگر دشمنی یا گروهی توانستند القا کنند که نظام در بخش ها و یا بخشی دارای بحران کارآمدی است، حتما دودش به چشم مجموعه کلان جامعه می رود؛ ضعف ها هست اما به معنی بحران کارآمدی نیست.

آیت الله سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان شهرداری تهران با آرمان های امام خمینی(س)، گفت: یکی از مهمترین آرمان های امام و انقلاب خدمت بیشتر و بهتر بود و این خدمت جز در قالب همیاری خود مردم میسر نیست و شورای شهر بر همین اساس پایه ریزی شد.

یادگار امام افزود: اگر مردم با مدیریتی همراه باشند نتیجه بهتر از آن است که صرفا موضوع خدمت رسانی باشند. شهروند همان طور که خدمتی را از شهر می گیرد، خودش مسئولیت دارد و در فرآیند خدمت رسانی دخیل است.

وی اظهار داشت: امروز ما هرچه بیشتر در جامعه اسلامی تلاش کنیم و هرچه بیشتر در فضای شهرمان کوشش کنیم که موضوع خدمت رسانی را در سایه همکاری عمومی توسعه دهیم یک گام به آرمان انقلاب نزدیک تر شده ایم. این تنها یک وظیفه نسبت به امروز خودمان نیست و یک ادای دین هم هست، نسبت به آرمان های انقلاب و شهدایی که خدمات بسیار زیادی کردند که امروز نتیجه آن را در فضای جامعه می بینیم.

سید حسن خمینی تأکید کرد: اگر دشمنی یا گروهی توانستند القا کنند که نظام در بخش ها و یا بخشی دارای بحران کارآمدی است، حتما دودش به چشم مجموعه کلان جامعه می رود؛ ضعف ها هست اما به معنی بحران کارآمدی نیست. به خصوص در بحث شهرداری ها وقتی خود مردم با رأی بسیار بالا شورایی را تعیین می کنند و آن شورا مجموعه ای را به عنوان مسئولین شهرداری تعیین می کند، نمی شود گفت که یک بحران کارآمدی وجود دارد. جایی که مردم هستند و تصمیم می گیرند و جایی که مردم عزم می کنند، حتما کارآمدی وجود دارد.

وی گفت: مسئولین شهرداری وظیفه دارند هرچه بیشتر به حل مشکل مردم بپردازند. البته مشکلات بسیار است اما توانمندی شما هم بسیار است. اول از همه توکل به خدا داشته باشید؛ خداوند را نصرت کنید که خداوند ما را نصرت کند. دوم منیت ها را در دل خودمان از بین ببریم. همیشه شیطان از دریچه من و منیت وارد زندگی ما می شود. هرکسی خدمت کرده و می کند، خدمت او را ببینیم. انصاف یکی از مواردی است که میراث اخلاقی بشریت است. یک قاعده اخلاقی داریم که از چین باستان در سخنان همه هست و تمام پیامبران به نوعی با آن تکلم کرده اند و در فرمایشات پیامبر(ص) و امیرالمؤمنین(ع) هم به گونه ای آمده و امروزه هم خیلی افراد می گویند که سنگ بنای فلسفه اخلاق همین است؛ اینکه هرچه برای خودتان می پسندید برای دیگران هم بپسندید و هرچه برای خودتان نمی پسندید برای دیگران هم نپسندید.

یادگار امام ادامه داد: اینکه خودت را جای دیگران قرار دهی و تلاش کنی که ببینی اگر امروز کس دیگری هم مدیر بود همین را راجع به او می گفتی و اگر کس دیگری هم این کار را کرده بود همین گونه او را نقد می کردی. انصاف را در رفتارمان با هم رعایت کنیم. طبیعی است که هر دو ذهن و هر دو نفری مانند هم نمی اندیشند؛ اصلا این شرط توفیق الهی است که انسان ها مثل هم نمی اندیشند تا در اثر تضارب آراء پیشرفت حاصل شود.

وی با بیان اینکه چیزی که منشاء بی اخلاقی و خروج از دایره دینداری می شود این است که انصاف را رعایت نکنیم، افزود: مشکلات هست ولی فعالیت ها و عملکردها هم هست. در نقد هیچ مجموعه ای، شهرداری یا غیر شهرداری، سعی کنیم از دایره انصاف خارج نشویم و به خصوص در مجموعه هایی که با مردم در ارتباط هستند، حس اینکه مردم ولی نعمت ما هستند را تقویت کنیم. هر نفری که وارد مجموعه شهرداری می شود ولی نعمت این مجموعه است؛ باید نگاه به او نگاه به یک مخدوم باشد.

سید حسن خمینی یادآور شد: شهرداری تلاش های خوبی دارد و همتی برای حل مشکلات دارند البته مشکلاتی هم دارند؛ کما اینکه در گذشته هم مشکلات و تلاش ها بود و آینده هم همین گونه است؛ هیچ وقت به نقطه حل همه چیز نمی رسیم چون به هرجایی برسیم نقطه بهتر از آن وجود دارد. اما باید جامعه احساس کند که مسیر ما به سمت جلو است و مردم احساس کنند در مجموعه یک عزم دارای برنامه برای بهتر شدن وجود دارد و این برنامه و عزم را در رفتار، گفتار و عملکرد کلان مجموعه احساس کند.

یادگار امام در پایان انتخاب مرتضی الویری را به عنوان رئیس شورای عالی استان ها تبریک گفت.

پیش از سخنان یادگار امام، دکتر محمد علی نجفی سخنان کوتاهی ایراد کرد.

شهردار تهران گفت: خدمت بدون منت به مردم و به خصوص مستضعفین یکی از آموزه های امام خمینی (س) بود که با مأموریت شهرداری عجین است.

محمد علی نجفی در تجدید میثاق مدیران و کارکنان شهرداری و اعضای شورای شهر با آرمان های امام خمینی، گفت: وقتی صحبت از انقلاب و فجر انقلاب می شود پیش از هر چیزی نام و یاد بزرگ مرد تاریخ انقلاب را به یاد می آورد که با روش و منش خود نه تنها ساختار سیاسی کشور را متحول کرد، بلکه فرهنگ، عدالتخواهی، استقلال طلبی، مبارزه با فساد را در جامعه نهادینه کرد.

شهردار تهران تأکید کرد: بدون شک در میان آموزه های امام یکی از آنها بیش از بقیه با مأموریت شهرداری عجین بود که خدمت بدون منت به مردم ایران و به خصوص مستضعفین است؛ مطلبی که امام اصرار داشتند همه مسئولین در این مسیر قدم بردارند و امروز هم شهرداری تلاش دارد که این خواسته امام را محقق کند.

وی افزود: گرچه ممکن است با بی انصافی مواجه شوند، اما همکاراران ما در شهرداری تهران تحت تأثیر القائات قرار نگرفته و نخواهند گرفت و همچنان به خدمت بدون منت به مردم تهران ادامه می دهند. کارکنان شهرداری محل کار خود را محراب خدمت تلقی می کنند و عبادت خودشان را جز در خدمت به خلق نمی دانند.

منبع: جماران

نظرات بینندگان