arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۹۲۲۵۱
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۱۲ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶

آمریکا: فعلا قصد خارج کردن نیروها از عراق را نداریم

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد به زودی نیروهایش را از عراق خارج کند. این در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی دولت عراق اعلام کرده بود آمریکا در حال کاهش شمار نظامیانش در عراق است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد به زودی نیروهایش را از عراق خارج کند. این در حالی است که روز دوشنبه سخنگوی دولت عراق اعلام کرده بود آمریکا در حال کاهش شمار نظامیانش در عراق است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شکه "الحره عراق"، ایریک پاهون، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) گفت: ما قصد نداریم به زودی هیچ گونه سربازی را از عراق خارج کنیم. ما با عراق برای تبدیل مأموریت‌های نیروهای آمریکایی به آموزش یگان‌های ارتش عراق و افزایش آمادگی جهت مبارزه با تروریسم توافق کرده‌ایم.

روز دوشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از سعد الحدیثی، سخنگوی دولت عراق از آغاز خروج نیروهای آمریکایی از این کشور خبر داده بود.

پاهون گفت: ما احتمالا تجهیزات سنگین مثل توپخانه را از عراق خارج خواهیم کرد. تعداد نیروهای آمریکایی که با موافقت بغداد در این کشور هستند، ۵۲۰۰ تن می‌باشد و ۲۰۰۰ سرباز نیز در سوریه هستند.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا نیز در بیانیه‌ای از کاهش نیروهایش در عراق در سال ۲۰۱۸ خبر داد و تأکید کرد که بعد از موفقیت‌های سریع علیه داعش، این ائتلاف تمرکزش را از عملیات جنگی به حفظ دستاوردهای نظامی عراق علیه داعش تغییر می‌دهد.

در این بیانیه آمده است: ائتلاف تغییری در "ساختار نیروها" ایجاد خواهد کرد اما تعداد مناسبی از نیروها را در عراق باقی خواهد گذاشت. حضور مداوم ائتلاف در عراق با شروطی که متناسب با نیازها و با هماهنگی دولت عراق باشد، صورت خواهد گرفت.

مدیر عملیات ائتلاف بین المللی ضد داعش نیز گفت: ما می‌دانیم که دشمن همچنان قادر به انجام حملات و برنامه‌ریزی برای حمله درسرتاسر جهان است. به رغم این مسئله ساختار نیروهای آمریکایی احتمالا برای تضمین حضور بهترین نیروها تغییر خواهد کرد.

برچسب ها: آمریکا
نظرات بینندگان